Положення про опитування в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка (Наказ № 377 від 25.04.2024)
2024 Kharchenko O.V. Ukrainian Humor in the Context of the Russian-Ukrainian War Cognitive and Stylistic Features. From The Palgrave Handbook of Humor Research. Edited by E.Vanderheiden and C-D. Mayer. Palgrave-Macmillan.2024. 265-286 p.
У липні 2022 року було видано навчальний посібник "Видавничий бізнес: книга редактора" (автор: В.І. Шпак; Рецензенти: С.А. Водолазька, В.Л. Іващенко, О.В. Тріщук, Київ : ДП «Експрес-об`ява», 2022. 292 с.). У навчальному посібнику проаналізовано стан видавничої справи як складової частини підприємницької діяльності у системі ринкової економіки. Охарактеризовано всі етапи видавничої діяльності та її особливості, дано рекомендації щодо започаткування й ефективного ведення бізнесу в сучасних умовах. Призначений для формування фахової підготовки спеціалістів галузі. Довідково-нормативні матеріали незамінні у практичній видавничо-поліграфічній діяльності. Для студентів видавничих професій, дослідників галузі, видавців-практиків та майбутніх підприємців.
_________________________________________________________________________
Осмоловська О.А. "Київ — всесвітня книжкова столиця": Методичні рекомендації до організації та виконання проєктної самостійної роботи з дисципліни «Видавничий бізнес» (Київ, 2021)

Іващенко В.Л. Сучасні медіакомунікативні технології: навчальний посібник. Київ: ТОВ «Видавництво “Розумники”», 2021. 192 с.
Рецензенти:
Бондар Юрій Володимирович — кандидат політичних наук, доцент, завідувач кафедри соціальних комунікацій Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка
Пенчук Інна Леонідівна — доктор наук із соціальних комунікацій, професор, завідувач кафедри журналістики та української філології Класичного приватного університету
У навчальному посібнику подано теоретичний матеріал, питання для самоконтролю та підсумкового контролю, практичні завдання й завдання для поточного контролю, тести підсумкового контролю з дисципліни «Сучасні медіакомунікативні технології» для магістрів журналістських спеціальностей.
Видання спрямоване: на формування у студентів системи знань про комунікації як соціальний феномен і технології як спосіб керування комунікативними процесами у вирішенні фахових завдань; на оволодіннябазовим інструментарієм сучасних медіакомунікативних технологій; на вироблення навичок і умінь передбачати поведінку аудиторії на новий інформаційний продукт та використовувати набуті знання в практичній професійній діяльності.
Для студентів та викладачів закладів вищої освіти.
Словник поліграфічних термінів: книга редактора / укл. В.І. Шпак. – К. : ДП «Експрес-об'ява», 2018. – 144 с.
Рецензенти:
Ю.В. Бондар – кандидат політичних наук, завідувач кафедри соціальних комунікацій Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
Л.Г. Масімова – кандидат наук із соціальних комунікацій, завідувач кафедри видавничої справи Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка;
В.Л. Іващенко – доктор філологічних наук, професор кафедри видавничої справи, заступник директора Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка
Пропонований словник узагальнює сучасні трактування основних поліграфічних термінів та покликаний бути підґрунтям для вивчення курсу «Поліграфія» студентами редакційно-видавничих професій.
Видання буде корисним і для видавців-практиків та всіх, хто цікавиться видавничою галуззю.
Шпак В.І. Управління сучасним видавництвом: книга редактора : навчальний посібник / В.І. Шпак. – К. : ДП «Експрес-об'ява», 2018. – 396 с.
Рецензенти:
Ю.В. Бондар – кандидат політичних наук, завідувач кафедри соціальних комунікацій Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
Л.Г. Масімова – кандидат наук із соціальних комунікацій, завідувач кафедри видавничої справи Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка;
В.Л. Іващенко – доктор філологічних наук, професор кафедри видавничої справи, заступник директора Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка
У навчальному посібнику дана характеристика сучасного видавничого ринку України, розглянуто основні засади видавничої діяльності, проаналізовано види та структуру видавництв, наведено матеріал по системі регулювання та управління видавничою діяльністю, визначені особливості трансформації видавничої діяльності в
сучасних умовах. Особливу увагу приділено: змісту, основним етапам та управлінню редакційно-видавничими процесами; системі планування у видавництві; управління витратами і цінами; започаткуванню видавничого підприємництва.
Книга призначена для студентів редакційно-видавничих спеціальностей, видавців-практиків, всіх, хто цікавиться видавничою галуззю.
__________________________________________________________________________
Женченко І. В., Женченко М. І. Комп’ютерна графіка: Adobe Photoshop: навч. посіб. / Ігор Женченко; Марина Женченко. — Київ: Жнець, 2017. — 96 с.: іл.
У посібнику запропоновано найбільш ефективну при опануванні комп’ютерних програм методику викладання основ роботи в програмі растрової графіки Adobe Photoshop — виконання студентами практичних завдань з ілюстрованими покроковими інструкціями.
Для студентів вищих навчальних закладів спеціальностей «Видавнича справа та редагування», «Журналістика», «Реклама та зв’язки із громадськістю», а також усіх, хто хоче навчитися працювати у популярный програмі растрової графіки Adobe Photoshop.
__________________________________________________________________________
Методичні рекомендації
Масімова Л. Г. Методичні рекомендації до виконання кваліфікаційної роботи бакалавра: методичні матеріали для студентів напряму підготовки «Видавнича справа та редагування» / Л. Г. Масімова. – К. : Білий тигр, 2015. – 33 с.
Масімова Л. Г. Методичні рекомендації до виконання кваліфікаційної роботи магістра: методичні матеріали для студентів напряму підготовки «Видавнича справа та редагування» / Л. Г. Масімова. – К. : Білий тигр, 2017. – 30 с.
__________________________________________________________________________
Видання попередніх років:
“Erasmus Welcome Day” в Університеті Фоджі
14 жовтня 2024 року в Університеті Фоджі відбувся захід «Erasmus Welcome Day», мета якого – привітати з початком навчання студентів, які цьогоріч розпочали академічну мобільність в університеті за програмою «Еразмус+».
У відкритті заходу взяли участь ректор Університету Фоджі Лоренцо Ло Муціо, делегат Еразмусу від Університету Катеріна Де Лючія, делегат міжнародних відносин Маріантоньєтта Фіоре, голова Офісу іноземних студентів Фердінандо Дольче, представник Офісу міжнародних відносин Антонієтта Рокко, директор «Adisu Foggia» Доменіко Кастелланета та представники консерваторії Фоджі Марія Розарія Ломбарді та Донато Делла Віста.
У програмі заходу: вітальні слова запрошених спікерів, виступи колективів Музичної консерваторії імені Умберто Джордано, онлайн-розмова з амбасадором університету Стефано Ла Торре (з Індії), розважальні програми від адміністрації організації «ESN», спілкування з минулорічними учасниками програми «Еразмус+» Університету Фоджі.
З вітальною промовою виступила також здобувачка третього (освітньо-наукового) рівня третього року навчання Факультету журналістики Ірина Широкова, яка розповіла студентам про діяльність Офісу міжнародних відносин, зокрема представила новий розважально-інформаційний проєкт «UNIFG Erasmus Show» формату шоу-подкаста, до якого вона залучена як організатор та виконавець. Мета проєкту – допомогти студентам з адаптацією під час проходження академічної мобільності, створити дружню та приязну атмосферу в Університеті, популяризувати діяльність Офісу міжнародних відносин в контексті реалізації програм «Еразмус+».
Детальніше
У л
ютому 2023 року докт. філол. наук, проф. кафедри В.Л. Іващенко, канд. наук. із соц. комунікацій В.Є. Сошинська, канд. пед. наук К.Є. Балабанова стали членами Європейської асоціації комунікативних досліджень та освіти (ECREA).
Участь викладачів Інституту журналістики в міжнародному проєкті
"Фінська підтримка реформи української школи" ("Навчаємось разом")
15 грудня 2021 року виголошено подяку старшому викладачеві кафедри видавничої справи І.В. Женченку за розроблення освітнього контенту та проведення онлайн-курсу "Осіння школа творців сучасних освітніх матеріалів для Нової української школи" в межах міжнародного проєкту "Фінська підтримка реформи української школи" («Навчаємося разом» / «Learning together»), який триває з 2018 року за підтримки Українського інституту розвитку освіти, МОН України, Міністерства закордонних справ Фінляндії та Європейської Комісії.
Підписано угоду про готовність взяти на себе зобов'язання щодо отримання статусу спостерігача в системі ELEXIS
У серпні 2021 року Інститут журналістики підписав Угоду про готовність взяти на себе зобов’язання щодо отримання статусу спостерігача в системі ELEXIS (Європейська лексикографічна інфраструктура – Угода про грант No 731015 – HORIZON 2020), яку представляє Інститут Йозефа Стефана(Словенія). У межах угоди заплановано створення е-словника «Лексичний мінімум медіазнавця», над яким працюють викладачі Інституту. Координатор проєкту – доктор філологічних наук Вікторія Іващенко.
МІЖНАРОДНІ УГОДИ ПРО СПІВПРАЦЮ
Підписано договір із Університетом Короля Хуана Карлоса (Іспанія, Мадрид) – Горбенко Г.В., Іващенко В.Л., Піскорська Г.А.
Підписано договір із Університетом Жирони (Іспанія) – Іващенко В.Л., Нетреба М. М.
Підписано Протокол про співпрацю з Міжнародною фундацією виборчих систем – Г.В. Горбенко, В.Л. Іващенко (професор кафедри).
Підписано договір про співпрацю з Сухумським державний університетом. – В. І. Шпак (професор кафедри).
9 грудня 2021 року Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка було приєднано до Європейської асоціації підготовки журналістів (EJTA).
МІЖНАРОДНІ НАУКОВО-ДОСЛІДНІ ПРОЄКТИ
Міжгародний проєкт «Фінська підтримка української освіти “Навчаємось разом”» [експерт кластеру «Освітнє середовище» – Женченко І.В.] – проєкт триває, довідка.
Проєкти Термінологічної комісії при Міжнародному комітеті славістів:
- «Термінографічна бази даних TERM_IN. Слов’янська термінографія (1990–2017) = Terminographic Database TERM_IN. Slavic Terminography (1990–2017)» (вебсторінка на сайті ТК МКС: http://term-in.net/naukov-proekti/611/ ; http://term-in.net/en/naukov-proekti/612/) – [керівник і координатор: Іващенко В.Л.] – проєкт триває, довідка;
- «Словник термінів термінознавства» (2019–2023) [керівник і координатор: Іващенко В.Л.] – проєкт триває;
- «Зведений бібліографічний покажчик “Слов’янська термінографія (1990–2017”)» керівник і координатор: Іващенко В.Л.] – проєкт триває.
УЧАСТЬ У МІЖНАРОДНИХ ПРОГРАМАХ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ
Викладачі –
- Вернигора Н.М. Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників за підтримки Східноєвропейського центру фундаментальних досліджень (Університет Менделя в Брно, Чехія), Празька академія виконавських мистецтв (Чехія), Остравський технічний університет (Чехія)– сертифікат про підвищення кваліфікації.
- Осмоловська О.А. Міжнародне науково-педагогічне стажування (180 год) у рамках проєкту «Eastern European Center of the Fundamental Researchers» (Mendel University in Brno, Чехія) – сертифікат про міжнародне стажування.
- Шпак В.І. Сертифікований міжнародний курс з наукового підвищення кваліфікації (стажування) європейського освітнього проєкту «Інноваційні методи та технології навчання: найновіше в європейській освітянській практиці» за напрямом – видавнича справа (Wyższa Szkoła Lingwistyczna у Ченстохово, Польща) – сертифікат про міжнародне стажування
- Хомінський С.Й. Стажування «Освіта і наука без кордонів». Університет імені Марії Кюрі-Склодовської (Люблін, Республіка Польща), гуманітарний факультет, Люблінський науково-технологічний парк (Люблін, Республіка Польща), 1 жовтня 2017 р. – 28 лютого 2018 р. – сертифікат про міжнародне стажування.
- Іващенко В.Л. Міжнародне онлайн-стажування в Університеті Менделя в Брно, Академії виконавських мистецтв у Празі, Технічному університеті в Астраві за підтримки Східноєвропейського центру фундаментальних досліджень (1.03–20.03.2021) – сертифікат про міжнародне стажування.
- Балабанова К. Є. Міжнародне стажування, тема «Features of the modern media prosumer in Ukraine and the world» (certificate 2548, 180 hours) Mendel University in Brno, Academy of Perfoming Arts in Prague, Technical University of Ostrava, Europinion Union від 20.03.2021. – сертифікат про міжнародне стажування.
- Масімова Л. Г. Міжнародне стажування, тема «Digital media projects in the field of creative industries»(certificate 2553, 180 hours)Mendel University in Brno, Academy of Perfoming Arts in Prague, Technical University of Ostrava, Europinion Union від 20.03.2021. – сертифікат про міжнародне стажування.
ЗАЯВКИ НА ОТРИМАННЯ ГРАНТІВ
Виграно заявки на гранти:
-
Індивідуальний грант на безкоштовну стендову участь за програмою Frankfurt Kids 5.1/6.1. (Франкфуртська книжкова виставка = FRANKFURTER BUCHMESSE 2019) – [автор заявки та cтендовий учасник: Осмоловська О.А.].
Індивідуальний грант – проєкт Термінологічної комісії при Міжнародному комітеті славістів «Термінографічна бази даних TERM_IN. Слов’янська термінографія (1990–2017) = Terminographic Database TERM_IN. Slavic Terminography (1990–2017)» (вебсторінка на сайті ТК МКС: http://term-in.net/naukov-proekti/611/ ; http://term-in.net/en/naukov-proekti/612/) [керівник і координатор: Іващенко В.Л.] – офіційний лист-підтвердження від координатора комісій при МКС проф., доктора наук Інституту славістики Яна Станіслава Словацької академії наук (Prof. PhDr. Peter Žeňuch, DrSc. Slavistický ústav Jána Stanislava SAV).
Іващенко В.Л. – заявка та офіційний лист-запит стати спостерігачем ELEXIS (European Lexicographic Infrastructure) та отримати грант на виконання дослідницького проєкту «Лексичний мінімум медіазнавця» (2021);
На розгляді заявки:
- Осмоловська О.А. – колективний грант інклюзивний онлайн-медіахаб: Гранти “Море можливостей”, програма «Мріємо та діємо» (2021);
- Іващенко В.Л. – заявка та офіційний лист-запит стати спостерігачем ELEXIS (European Lexicographic Infrastructure) та отримати грант на виконання дослідницького проєкту «Лексичний мінімум медіазнавця» (2021);
- Александрович М.В. – індивідуальний грант / Challenges for Independent Publishers in the USA and Ukraine: Commonalities and Differences = Проблеми незалежних видавництв у США та Україні: спільне й відмінне (програма імені Фулбрайта).
ІНШІ ВИДИ МІЖНАРОДНОЇ СПІВПРАЦІ
Іващенко В.Л.
- як голова Термінологічної комісії при Міжнародному комітеті славістів (ТК МКС) координує науково-дослідну роботу членів Комісії у 3-х міжнародних наукових проєктах;
- організувала та провела онлайн-засідання ТК МКС 29.06.2020 (головування);
- як головний редактор у співпраці з Інститутом хорватської мови та мовознавства підготувала вип. 3 міжнародного наукового журналу «Вісник Термінологічної комісії при МКС = Bulletin of the Terminology Commission under ICSS» (за 2019 р., вийшов у грудні 2020 р.) (Київ – Загреб);
- працює у складі міжнародної ради часопису «Прилози» (Відділення мовознавства та літературознавства Македонської академії наук і мистецтв) та наукової ради Міжнародного центру антрополінгвістики і термінології у Вищій лінгвістичній школі у Варшаві.
Шпак В.І.
- бере участь у розробленні та реалізації програми спільного випуску наукових видань НАН ВО України і видавництва «GS Publishing servis» США.
ГОСТЬОВІ ЛЕКЦІЇ
- Гостьова лекція проф., директора Інституту економіки Латвійської академії наук Ніни Лінде (Dr., asoc. Prof. Nina Linde, Latvijas Zinātņu akadēmijas Ekonomikas institūta direktore, Baltijas Ontopsihologijas asociācijas prezidente) – 15.12.2020 для студентів 2 курсу спеціальності 061«Журналістика» освітніх програми «Видавнича справа та редагування» Інституту журналістики
- Гостьова лекція доктора філософських наук, професора, завідувача відділу освіти Бакинського центру мультикультуралізму Ірини Олександрівни Куніної на тему «Мультикультуралізм медіа: україно-азербайджанські стосунки» (28.12.2020) – для студентів 1 курсу спеціальності 061«Журналістика» освітньої програми «Видавнича справа та редагування» Інституту журналістики.
- Гостьова лекція професора, радника Бакинського Міжнародного Центру Мультикультуралізму (державна установа Азербайджану) Тофігом Аббасовим на тему «Роль історичної правди в міжнародній комунікації» (25. 02. 21) для студентів 2-го курсу спеціальності 061«Журналістика» освітніх програми «Видавнича справата редагування» Інституту журналістики (викладачі: Т.С. Єжижанська, В.Л. Іващенко) та студентів спеціальності «Журналістика» освітньої програми «Журналістика і міжкультурна комунікація» Волинського національного університету імені Лесі Українки (викладачі: О. В. Кошелюк і М. А. Рожило).
- Гостьова лекція професора Силезького університету Олександрою Синовець на тему «Why do social scientist need Facebook?» (18. 03. 21) для студентів 5-го курсу спеціальності 061 «Журналістика» освітньої програми «Контент-продюсування цифрових медіапроєктів».
- Гостьова лекція професора Софійського університету імені К. Охридського, доктор наук з маркетингових комунікацій Христо Кафтанджиєв на тему «Digital-комунікації у сфері реклами і зв’язків з громадськістю» для студентів Інституту журналістики (22.10.2021)
- У межах Міжнародного семінару «Стандарти журналістики в епоху цифрових медіа. Репортерська робота», який організувала Національна спілка журналістів України (НСЖУ) у співпраці з Литовською спілкою журналістів за підтримки Представництва Фонду Конрада Аденауера в Україні, здобувачі ОП «Контент-продюсування цифрових медіапроєктів» взяли участь в семінарі провідного литовського фотокореспондента, журналіста видання «15min» – Відмантаса Балкунаса.
ВИЙШЛИ ДРУКОМ ПРАЦІ
Cтатті у Scopus/ Web of Science
- Yezhyzhanska T., Krainikova T., Masimova L. Book PR: do readers influence on the communication of publishing company? // Innovative Marketing. Volume 15 2019, Issue #4, pp. 66-77. – http://dx.doi.org/10.21511/im.15(4).2019.06.(Scopus);
- Іващенко В.Л., Горбенко Г.В., Гіденко С. Термінографічна база даних TERM_IN у міжслов’янському діалозі: архітектоніка та проєктування // Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 2020, Vol. 46 No. 2, str. 669 – 691 (Scopus);
- Шпак В., Осмоловська О., Масімова Л., Романюк Н.,. Inclusive Literature as an innovative marketing resource of publishing activities // Innovative Marketing, Volume 16, Issue 2, 2020 (Scopus);
- Zhenchenko M., Melnyk O., Miroshnychenko V., Zhenchenko I. Electronic Textbooks for Ukrainian Education: Statistics, Models of Development, Quality Problems // CEUR Workshop Proceedings. 2020. Vol. 27-32. P. 721-733 (Scopus)
- Tetiana Krainikova, Eduard Krainikov, Tetiana Yezhyzhanska. Media behavior of youth in the COVID-19 pandemic in Ukraine. Innovative Marketing. Volume 17, 2021, Issue #1, pp. 94-108 (Scopus).
- Bakhmat, N., Ridei, N., Liubarets, V., Ivashchenko, V., Petrovska, O., & Averina, K. (2021). Information Technology in Incentive Management in Student Learning [Article]. International Journal of Computer Science and Network Security, 21(2), 142-147. https://doi.org/10.22937/ijcsns.2021.21.2.16
ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИХ СЕМІНАРІВ, КОНФЕРЕНЦІЙ, ФОРУМІВ, КРУГЛИХ СТОЛІВ
Міжнародні конференції –
- Міжнародна науково-практична конференція «Медіазнавчі студії в європейському діалозі: освітній та науковий дискурси» (13-14.11.2020) [Горбенко Г.В., Іващенко В.Л., Масімова Л. Г., Харченко О. В.];
- Міжнародна науково-практична конференція «Виклик COVID-19: безпековий та інформаційний виміри» (7.05.2020) [Шпак В.І.].
- І Міжнародна науково-практична конференція студентів, аспірантів, молодих учених та практиків Креативні індустрії: сучасні тренди (13.05.2021) (Масімова Л. Г.)
- Організація та проведення Міжнародного круглого стілу з видавцями-практиками «Сучасні виклики та тренди у сфері креативних індустрій» (13.05.2021). Залучені представники Видавнича організації «Wickwick», Гельсінкі, Фінляндія (Осмоловська О. А.)
УЧАСТЬ ЗДОБУВАЧІВ У МІЖНАРОДНИХ КОНКУРСАХ ТА КОНФЕРЕНЦІЯХ:
Переможці Міжнародного конкурсу креативних медіакомунікаційних проєктів: «То_МИ»:
- Сергієнко Лідія Сергіївна (диплом ІІ ступеня ) (2020);
- Мітрофанов Олександр Ігорович (диплом ІІІ ступеня ) (2020);
- Савотіна Валерія Володимирівна (диплом ІІІ ступеня ) (2020);
- Швачко Олександра Олександрівна (диплом ІІІ ступеня ) (2020);
- Богомолова Аліна,Бондаренко Катерина, Бабенко Альона, Репік Катерина (диплом І ступеня ) (2021);
- Вигонний Денис,Білоусова Ірина, Дзюба Богдана, Вознюк Катерина (диплом ІІ ступеня ) (2021);
- Дорош Тетяна, Кримська Марина, Пашинська Анна, Вітенко Соломія (диплом ІІІ ступеня ) (2021)
- Садурська Єлизавета (диплом ІІІ ступеня ) (2021);
Міжнародні конференції
- І Міжнародна науково-практична конференція студентів, аспірантів, молодих учених та практиків «Креативні індустрії: сучасні тренди» ) – Добровольська Світлана, Харченко Тетяна, Садурська Єлизавета, Широкова Ірина, Новохацька Марія, Тетірко Ірина, Чепурнова Яна, Шевеленко Олександра, Сінько Андрій, Леннгрен Дар’я, Михайлюк Андрій, Ловейко Тетяна, Скробат Марія, Мойса Олег, Аскерова Вероніка, Перевертун Ольга, Ільїна Валентина, Лузан Катерина, Ситник Володимир, Ощовська Ірина.
- Міжнародний круглий стіл із видавцями-практиками «Сучасні виклики та тренди у сфері креативних індустрій» (13.05.2021) – Михайлюк Андрій, Ільїна Валентина, Дорош Тетяна, Валько Ірина, Вигонний Денис.
- Міжнародна науково-практична конференція «Права людини: від декларації – до забезпечення» (2021) – Скробат Марія, Широкова Ірина.

Шановні випускники!
Просимо вас взяти участь в опитуванні (наразі форма закрита) випускників освітньої програми (ОП) «Видавнича справа та редагування».
Нам важливо знати, як склалося ваше професійне життя, які компетенції знадобилися вам для побудови кар’єри і досягнення успіху.
Враховуючи ваш досвід навчання за ОП «Видавнича справа та редагування» та ваше працевлаштування, порадьте, будь ласка, як нам надалі покращити освітню програму. Можливо, саме ваш погляд і ваше ставлення допоможуть не лише визначити проблемні питання ОП, а й віднайти найбільш оптимальні шляхи їх вирішення, щоб підвищити якість ОП.
Ярослава Куліш
Ярослава Куліш, приватний підприємець, закінчила бакалаврат зі спеціальності «Видавнича справа та редагування» у 2020 році, продовжує навчання на магістратурі.
Навчання в найкреативнішому Інституті відкрило для мене яскравий світ івентів, а отриманий досвід організації заходів для університету допоміг реалізуватися мені як організатору подій різних напрямів та масштабів.
Протягом 2017-2020 років разом з кафедрою видавничої справи створювала Всеукраїнські фестивалі для школярів «Smart Blog» та «Book Fashion»
Навчаючись на 3 курсі працювала прес-секретарем у Київській міській державній адміністрації.
Захистила наукову роботу з теми «Фестивальна діяльність як різновид неформальної освіти студентів журналістських спеціальностей»
Відкрила власну дитячу студію естетичного виховання «Little Miss» та заснувала чотири Всеукраїнських фестивалі талантів у Києві, Львові, Запоріжжі та Херсоні.
З гордістю можу сказати, що сьогодні мій бренд «Little Miss є одним з найуспішніших проектів для творчих та амбіційних дітей нашої країни. Вихованці студії та переможці моїх проектів гідно представляють Україну на Міжнародних дитячих форумах культури та фестивалях, де отримують високі нагороди
Леся Захарчук
Леся Захарчук, контент-аналітик.
Закінчила бакалаврат та магістратуру з журналістики за освітньою програмою «Видавнича справа та редагування» в Університеті Грінченка у 2018 році.
Перша моя робота пов’язана з Університетом. Працювала лаборантом кафедри реклами та зв’язків з громадськістю, згодом — у приймальні інституту. За час роботи прокачала свої хард і софт скілз, і не лише стресостійкість та багатозадачність. А ще вміння комунікувати з незнайомими людьми, вирішувати конфліктні ситуації, вивчати потреби цільової аудиторії, організовувати свою роботу та ставити чіткі завдання іншим, працювати з великими масивами інформації, а також писати ділові листи, рекламні тексти та організовувати івенти будь-якого масштабу.
У 2019 році мені запропонували працювати в КМДА, де зараз займаюсь аналітикою новин. Щодня перечитую десятки ЗМІ, знаходжу першоджерела та перевіряю інформацію: джинса, фейки, маніпуляції.
Маю досвід написання комерційних текстів: посадкові сторінки, корпоративні розсилки, ресайзи, нативні рекламні матеріали, статті для корпоративних блогів. Як автор знаю, що в сфері комунікацій потрібно завжди розвиватись. Адже сценарії поведінки споживачів швидко змінюються, з’являються нові дієві інструменти та нові популярні медіа. Але основи журналістики, навички редагування та аналіз інформації — це те, чим я послуговуюсь щодня у свої роботі. Неможливо розвиватись у професіїї без міцного бекграунду. Свій я отримала під час навчання на бакалавраті.
Найкрутіше в університеті — це нетворкінг. Адже саме тут ви знайдете однодумців, колег для майбутніх проектів та крутих друзів і наставників. А ще університет вчить знаходити потрібну інформацію та постійно вдосконалюватись.
Катерина Некрасова
Катерина Некрасова, менеджер комунікаційних кампаній.
Сьогодні я працюю над розробкою та імплементацією всеукраїнських комунікаційних кампаній та проєктів.
Серед улюблених:
- кампанія "Прямуємо разом" для Представництва Європейського Союзу в Україні
- співпраця з Посольством Німеччини в Україні
- комунікаційний супровід діяльності платформи шкільних та молодіжних медіа України Youth MediaLab (https://yml.com.ua/)
- організація тренінгів з медіаграмотності для молоді Донбасу
Понад 5 років тому на Кафедрі видавничої справи ми запускали студентські фестивалі "Book Fashion" та "Smart Blog", які вже зараз широко відомі на всю Україну. Це було так хвилююче та захоплююче.
Тепер я з командою запускаю конкурси/фестивалі/івенти/проєкти на відчутно більшу аудиторію, але завжди з трепетом у серці згадую ті часи. Бо вони мене загартували.
Відтоді я точно знаю, що неможливого немає нічого!
Навіть розробити та вийти в ефіри з кампанією про боротьбу з пандемією COVID-19 всього за 2 тижні дистанційної міжконтинентальної роботи Україна - Канада :))
Головний принцип, яким я керуюсь - більше працювати, менше говорити.
Будь ласка, вірте у власні сили та не бійтеся шукати себе!
Христина Білас
Христя Білас, графічний дизайнер.
Читати я полюбила лише у старших класах, але книга захопила мене настільки, що я вирішила її створювати. Рішення про вступ на спеціальність «Видавнича справа та редагування» було для мене дещо спонтанним, проте я жодного разу про це не пошкодувала. Впродовж 6 курсів навчання кожна дисципліна відкривала для мене нові можливості самореалізації у професії. Я зрозуміла, що видавець - це не тільки про книгу, тож з другого курсу розпочала шукати своє. Я пробувала себе у редактурі, працюючи на фрілансі. Організувала проект популяризації інклюзивної літератури та взяла участь у міжнародному форумі з книгочитання у м. Душанбе.
Я надихалась гостьовими лекціями на парах і мріяла, що колись на місці гостя з неймовірною історією успіху буду я. Після закінчення університету я почала працювати графічним дизайнером у поліграфічній компанії. Ця робота приносить мені задоволення та дає можливість навчатися новому щодня. Саме навчання в Інституті журналістики дало мені можливість знайти свій напрямок в улюбленій справі.
Анна Бровченко
Анна Бровченко, блогерка, закінчила бакалаврат «Видавнича справа та редагування» у 2019.
Ніколи не шкодувала, навчалась з задоволенням. Ще під час навчання почала працювати у мистецькому видавництві «Родовід», де проходила практику. Координувала книжкові проєкти, займалась маркетингом. Зокрема просувала в соціальних мережах ґрантовий проєкт від Українського культурного фонду. Відвідувала ярмарки в різних містах, організовувала події для Книжкового арсеналу та інших заходів.Потім працювала в ІТ сфері, зараз теж суміжна до ІТ діяльність.
Моєю дипломною роботою було створення видання про подорожі, зокрема про мої поїздки в Рим. Ця книжка себе «окупила» і навіть зараз в тому ж вигляді приносить мені додатковий заробіток. Продаю в електронному форматі в своєму блозі instagram.com/anka_brov/ в Інстаграм. Планую в майбутньому доповнити її та зробити інші тревел-видання.
До речі, багато чого про ведення Інстаграму дізналась теж на парах. Знадобився і монтаж, і маркетинг, і редакторська майстерність, і основи дизайну. Ці навички дали змогу якісно просувати свій особистий бренд і саме з блогу зараз до мене приходять клієнти на різні послуги.
Крістіна Животова
Крістіна Животова, виконавчий продюсер, закінчила бакалаврат у 2020 році.
З другого курсу почала працювати у STAND UP PRODUCTION. Почалося все з допомоги на майданчику у ролі волонтера, потім поступово з'явилися завдання створити логотип, афішу та іншу необхідні матеріали. Сьогодні я виконавчий продюсер проєкту, який обожнюю всім серцем.
Окрім стендапу за час навчання встигла попрацювати маркетинг-менеджером у двох компаніях: TRAVEL PROFESSIONAL GROUP та GRAN PRIX.
Перші професійні кроки почала з складання резюме на всіх можливих площадках пошуку роботи, вписала всі навички, що здобула на час 3 курсу, зазначила всі проєкти до яких змогла долучитись, навіть роботу на Книжковому Арсеналі, це ж теж цікавий досвід. Відповідала на цікаві мені вакансії, тоді чітко вирішила, що хочу у щось туристичне, а за тиждень вже сиділа в офісі на першій роботі за фахом.
Дуже вдячна кафедрі видавничої справи Університету Грінченка за знання та програму яка дозволяє бути універсальним медіафахівцем, адже ми мали змогу досконало опанувати фотошоп, індизайн, ілюстратор, та програми монтажу. Ці знання дуже допомагають у робочих процесах.
Дмитро Денищик
Дмитро Денищик, креативний дизайнер.
Я вступав до університету, не дуже розуміючи ким я хочу стати, але я знав, що мені однозначно подобаються читати та розглядати книжки. Вже на першому курсі, завдяки різносторонньості предметів, я виділив для себе дисципліни дизайнерського спрямування. Мені подобалась творча атмосфера, робота в командах та бажання викладачів допомогти тобі. Так і складалося відчуття, що я саме на тому місці, де мені потрібно бути. Вже на третьому курсі я знайшов першу роботу за спеціальністью. Верстав спеціалізовані медичні журнали.
Я багато працював та мав можливість навчатися, завдяки індивідуальному графіку в університеті. Після закінчення бакалаврату я вступив на магістратуру, та паралельно почав працювати у видавництві «Основи». Там я зробив близько десяти книжок, потрапив у шортліст «Найкращий Книжковий дизайн» від Книжкового Арсеналу та дуже прокачався як дизайнер.
Наразі працюю дизайнером та консультантов з верстки у креативному агентстві “Postmen” та маю мрію навчати людей своїм практичним знанням.
Я дуже вдячний своєму університету та викладачам, що вони дали мені можливість зрозуміти ким я хочу стати. Стимулювали мою творчість та креативність. Бачили в мені людину з бажанням та навичками.
Дмитро Конончук
Дмитро Конончук, приватний підприємець.
Пам’ятаю 2014 рік як зараз: мені 16 років і все, що я хотів від цього життя – це безтурботно насолоджуватись ним. Мій день був розписаний по хвилинам: школа, тренажерна зала, футбол, ввечері прогулянки з дівчатами. Не розуміючи куди мені йти далі після школи, я обрав бути редактором, просто тому, що мені подобалось читати. Прийшов я на першу пару з коректури і зрозумів, що за чудовими роздумливими рядками Селінджера стоїть рутинна і клопітлива робота редактора. А ще я зрозумів, що мій непосидючий і авантюрний гонор не дозволить мені щоденно вичитувати чужі помилки і через це, відверто кажучи, трішки зневірився. Однак пізніше почали з’являтись предмети, в яких я почав розкривати себе: графічні програми, структура бізнесу, маркетинг. Все це розширило мій кругозір та зробило мене ціннішим на ринку праці.
Після закінчення університету я одразу зрозумів, що буду тісно пов’язаний з маркетингом і одразу почав збирати команду однодумців навколо себе. Врешті-решт все це вилилось в E-commerse проект, в якому я безпосередньо виступаю маркетологом і ідейним натхненником. Щодня я використовую навички набуті в універі (вітаннячко І.В.Женченку). Однак найціннішим своїм здобутком за часів навчання я вважаю багато чудових знайомств, які досі надихають мене. Передаю тобі привіт, Грінченко, я сумую за тобою!
Єлизавета Садурська
У 2020 році Ліза закінчила бакалаврат за освітньою-програмою «Видавнича справа та редагування». Зараз продовжує навчання на магістратурі за новою освітньою програмою "Контент-продюсування цифрових медіа-проектів".
«Роки навчання в Університеті Грінченка – це роки чудових можливостей, прекрасних моментів, великих відкриттів та талановитих людей. Це те місце, де ти одразу відчуваєш шалену підтримку студентів, віру в них викладачів та бажання кожного вдосконалюватись та розвивати свій університет.
Альма-матер подарувала мені десятки шалених проєктів, якісне портфоліо, незабутній досвід із практичного застосування всіх набутих знань у різноманітних фахових кейсах. Ми часто чуємо про проблеми працевлаштування студентів по закінченню університету, але не в цьому випадку, бо це місце сповнене можливостей та пропозицій, що хоч би встигнути спробувати себе в кожній з ролей. Мені вже вдалося попрацювати як автор матеріалів, редактор книг, верстальник (у тому числі й сайтів), організатор івентів, художник-ілюстратор, графічний дизайнер (ним же працюю й сьогодні).
Як студент магістратури за новою спеціальністю маю попереду ще ширший спектр професій для свого майбутнього, і що важливо – актуальних професій із великим попитом від роботодавців. Тут лише головне – бути постійно в ритмі, постійно в розвитку, постійно поповнювати та оновлювати знання. Одним словом, бути мобільним, а саме це і є одним із основних постулатів Університету Грінченка.»
Освітня програма
061.00.06 Контент-продюсування цифрових медіапроєктів
другого (магістерського) рівня вищої освіти
Галузь знань 06 «Журналістика»
Спеціальність 061 «Журналістика»
Кваліфікація магістр журналістики
Гарант програми: Надія Миколаївна Фіголь, завідувачка кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики, доктор наук з соціальних комунікацій, доцент.
Мета освітньої програми: підготовка фахівців, здатних ефективно управляти цифровими медіапроєктами, продукувати та реалізовувати нові ідеї у сфері креативних індустрій, створювати та просувати цифрові медіапродукти.
Унікальність програми обумовлюється її основним фокусом: Спеціальна освіта в галузі журналістика з фокусуванням на підготовці професіонала в сфері продюсування цифрових медіапроєктів.
Цілі навчання: формування у здобувачів вищої освіти комплексу знань, умінь та навичок для застосування у професійній діяльності у галузі журналістики.
Цілі програми реалізуються через навчання побудоване на проєктних засадах:
- формування здатності продукувати креативні ідеї в сфері цифрових медіа завдяки інноваційним технологіям навчання;
- формування здатності впроваджувати інноваційні проєкти в сфері цифрових медіа;
- вміння ефективно просувати цифрові медіапродукти;
- зорієнтованість на створення власного робочого місця в сфері цифрових медіа (цифрового робочого місця);
- досягнення програмних результатів навчання відбувається на основі сучасних практик з використанням сучасної матеріально-технічної інфраструктури Університету Грінченка.
Освітня програма (редакція 2023 р.)
Навчальний план (редакція 2023 р.)
Освітня програма
Навчальний план
Дослідження освітніх потреб потенційних абітурієнтів
Опитування "Викладач очима студентів"/Рівень задоволення здобувачів викладанням
Опитування здобувачів освітньої програми
Опитування НПП освітньої програми
Шановні колеги!
Запрошую усіх стейкхолдерів до співпраці щодо реалізації та покращення Освітньої програми. Свої пропозиції прошу надсилати на онлайн-ресурс (https://cutt.ly/lx47ILW) або безпосередньо на мою електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Освітня програма
061.00.03 «Видавнича справа та редагування»
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
Галузь знань 06 «Журналістика»
Спеціальність 061 «Журналістика»
Кваліфікація бакалавр журналістики
Гарант програми: Шпак Віктор Іванович, доктор історичних наук, доцент, професор кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики, віце-президент ГО «Національна академія наук вищої освіти України», академік-секретар відділення масової комунікації, заслужений журналіст України. За успіхи в розбудові видавничої галузі України нагороджений орденом "За заслуги" III ступеня.
Мета: Освітньої програми: сформувати здатність випускника розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі соціальних комунікацій, що передбачає застосування положень і методів соціальнокомунікаційних та інших наук і характеризується невизначеністю умов; надати освіту в галузі журналістики із широким доступом до працевлаштування в сфері видавничої справи та редагування, підготувати студентів із особливим інтересом до подальшого навчання.
Цілі навчання: формування компетентностей, які забезпечать професійну самореалізацію та безперервний професійний розвиток фахівця галузі знань 06 «Журналістика».
Унікальність ОП полягає у реалізації концепції студентоцентрованого навчання в сфері журналістики:
- активній взаємодії здобувачів, роботодавців та наукової спільноти;
- практико-орієнтованному векторі фахової підготовки: центри формування компетентпостей – сучасні бази практик (практична складова нараховує 34,5 кредитів (19,7 %);
- наявності унікального науково-педагогічного складу (70 % яких є фахівцями-практиками);
- формування фахових компетентностей здобувача базується на проєктних та інтерактивних технологіях навчання (реалізація міждисциплінарних проєктів);
- формування м’яких навичок актуальних для працевлаштування в сфері журналістики (креативність, робота в команді, іншомовна компетентність тощо).
Освітня програма (зі змінами 2024 р.)
Навчальний план (зі змінами 2024 р.)
Освітня програма (нова редакція), 2021
Навчальний план (нова редакція), 2021
Освітня програма (зі змінами), 2020
Навчальний план, 2017
Шановні колеги!
Запрошую усіх стейкхолдерів до співпраці щодо реалізації та покращення Освітньої програми. Свої пропозиції прошу надсилати на онлайн-ресурс (https://cutt.ly/dzNUJXV) або безпосередньо на мою електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Керівник: Харина Ольга-Люба Деонізіївна
Мета: поглибити компетентність у написанні сценаріїв, розумінні режисерської та операторської роботи при створенні відео- або кінопродукту, покращення навичок створення історії з допомогою візуального сторителінгу, розуміння функціонування відео- та кіноринку.
Завдання:
- створення повноцінного сценарного портфоліо;
- участь у сценарних та ін. конкурсах;
- пошук та формування знімальних команд.
Формат роботи:
- офлайн та онлайн зустрічі;
- майстер-класи з професіоналами.
- відвідування кінофестивалів, кінопоказів, зустрічей зі знімальними командами, воркшопів.
Учасники:
- Валько Ірина КПЦМм- 1-24.2.0д
- Федченко Дарина КПЦМм- 1-24.2.0д
- Дубовик Тимур МЖб-1-21
- Мицько Яна МЖб2-21
- Кирієнко Поліна ВСРб-1-21
- Авраменко Катерина ВСРб-1-21
Керівник гуртка: доцент Харченко О. В.
Першим кроком у започаткуванні гуртка було створення студентського журналістського проєкту – колонки Fiction/Opinion column в університетській газеті Грінченко-інформ.
Протягом 2019-2021 років на сторінках колонки Fiction/Opinion article було надруковано близько 1000 студентських публікацій.
Мета: поглибити компетентність: здатність вільно спілкуватися іноземною мовою в професійній діяльності.
Завдання:
- налагодження міжнародних контактів;
- участь у міжнародних студентських проєктах;
- написання англомовного журналістського контенту;
- створення англомовного контенту в жанрі літературної журналістики;
- створення професійного портфоліо англійською мовою.
Форми роботи:
- розсилка актуальної інформації членам гуртка;
- залучення зарубіжних професіоналів для проведення майстер-класів;
- тематичні семінари, кругли столи тощо;
- журналістські публікації.
Розклад роботи гуртка на І семестр 2024-2025 навчального року