Основні пріоритети наукової роботи
професорсько-викладацького складу кафедри
- Проведення наукових, науково-практичних досліджень, написання наукових статей за їх результатами
- Проведення наукових, науково-практичних заходів
- Участь у роботі всеукраїнських і міжнародних наукових і практичних конференцій, семінарів, круглих столів, у діяльності наукових товариств, асоціацій теоретиків і практиків реклами та зв’язків з громадськістю
- Залучення здобувачів вищої освіти до наукової роботи
- Пошук джерел фінансування вищеназваних видів діяльності
Видання кафедри
Автор: Вернигора Світлана Миколаївна, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент У практичному посібнику викладено теоретичний матеріал та прикладні завдання до блоку дисциплін "Технології виробництва та розміщення рекламного продукту: Технології виробництва радіореклами, Технології виробництва телереклами" для студентів 2 курсу освітньої програми 061.00.02 "Реклама і зв'язки з громадськістю" Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка з метою формування у них знань про рекламний продукт, обов’язки фахівця у виробничому процесі радіореклами та телереклами, здобуття практичних навичок виробництва та розміщення реклами на радіомовленні і телебаченні. Зокрема, розглянуто базову термінологію, особливості та етапи продукування реклами на радіомовленні та телебаченні; запропоновано лабораторні роботи (відповідно до навчального плану та робочих програм), що відповідають практико-орієнтованим цілям підготовки фахівця з реклами і зв'язків громадськістю. Вітаємо колегу! |
Видання попередніх років
Плани та результати наукової діяльності кафедри
План на поточний рік
Наукова діяльність здобувачів вищої освіти |
|||
1 |
Підвищення дослідницької культури здобувачів вищої освіти: написання й підготовка робіт до Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт за галузями знань та спеціальністю «Журналістика» |
Протятом року |
Афанасьєв І.Ю. |
2 |
Засідання наукового гуртка «Інтерактив»,з інтервалом не більше 60 днів. |
Протятом року |
Афанасьєв І.Ю. |
3 |
Круглий стіл для студентів та викладачів «Взаємодія закладів освіти з роботодавцями в галузі реклами та PR» |
Травень 2022 |
Бєлофастова Т.Ю., Ужанська Т.І., Афанасьєв І.Ю. |
Основні результати за 2021-2023 рік
Найважливіші наукові досягнення кафедри реклами та зв'язків з громадскістю за 2021-2023 рр.
- Кількість викладачів КРЗГ, публікації яких проіндексовано в наукометричних базах Scopus та WoS: 8
- Кіількість публікацій викладачів КРЗГ у виданнях, що індексувалися в наукометричних базах Scopus та WoS: 10
- Кількість студентів КРЗГ, які стали авторами публікацій у наукових виданнях: понад 10.
- Кількість студентів КРЗГ, які зробили доповіді на наукових конференціях: понад 30.
- Відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України, присвоєно вчене звання доцента двом викладачам КРЗГ.
- Відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України, присвоєно науковий ступінь кандидата наук двом викладачам КРЗГ.
- Доцент КРЗГ Нетреба М.М., у співпраці з Університетом Жирони (Іспанія) стала співавторкою та учасницею Програми Erasmus+ KA107 із міжнародної академічної мобільності для студентів та працівників ЗВО
Основні результати за 2021 рік
- У виданнях Scopus / Web of Science проіндексовано статті співробітників кафедри: І.Ю.Афанасьєва, Т.Ю.Бєлофастової, Г.В.Горбенко, М.М.Нетреби, Л.М.Новохатька, Д.В.Харамурзи. Кількість статей — 3.
- У закордонних виданнях і фахових українських наукових виданнях опубліковано статті співробітників кафедри: І.Ю.Афанасьєва, О.В.Курбана, М.М.Нетреби Д.В.Харамурзи. Кількість статей — 8.
- Наукові публікації співробітників і студентів у інших виданнях (крім закордонних і фахових українських наукових), а також тези, анотації виступів у програмах конференцій — 13 публікацій.
- Пройшли науково-педагогічне стажування (загальною кількістю 4 кредити кожний стажер) — 6 співробітників.
- В організації та проведенні І Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів, молодих учених та практиків «Креативні індустрії: сучасні тренди», 13 травня 2021 р. взяли активну участь, увійшли до Оргкомітету І.Ю.Афанасьєв, М.М.Нетреба і Л.М.Новохатько. Загальна кількість міжнародних конференцій, у яких взяли участь працівники кафедри, — 9.
- До складу відбіркової комісії І туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із галузей знань і спеціальностей 2021/2022 н.р. увійшов І.Ю.Афанасьєв і взяв учась у роботі цієї комісії.
- Активно працювла членом Галузевої експертної ради Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО), галузі знань “Міжнародні відносини”, “Політологія”, “Історія” О.І.Стадніченко.
- У редколегії наукового журналу “Інтегровані комунікації” перебували співробітники кафедри: С.М.Вернигора, Г.В.Горбенко (головний редактор), О.В.Курбан, М.М.Нетреба, Л.М.Новохатько, Д.В.Харамурза (відповідальний секретар).
- У рамках розроблення наукової теми Інституту журналістики “Сучасне медіазнавство в освітньому та науковому дискурсах”, науково-педагогічні працівники кафедри опублікували 4 статті та зробили 7 доповідей на наукових конференціях.
- Здобув наукове звання доцента кафедри реклами та зв’язків з громадськістю І.Ю.Афанасьєв.
- Здобув науковий ступінь кандидата мистецтвознавства О.М.Яремчук.
- Перебував у складі спеціалізованої вченої ради Київського національного університету культури і мистецтв К26.807.04 із захисту дисертацій із соціальних комунікацій О.В.Курбан.
- Проведено організований кафедрою науково-практичний захід: науково-практичний семінар «Взаємодія закладів освіти з роботодавцями в галузі реклами та PR» (17 травня). Організатори, координатори, з-поміж НПП кафедри:Л.М.Новохатько, І.Ю.Афанасьєв. Модератор: Л.М.Новохатько. Серед доповідачів — представники чотирьох закладів вищої освіти, кількох інших організацій.
- Експертна діяльність — І.Ю.Афанасьєв працював на громадських засадах як член експертної ради Всеукраїнської конкурсної програми «Кращий студент України» (2021/2022 рр.; організатори: ВМГО «Студентська республіка», Народно-демократична ліга молоді, за організаційної підтримки Міністерства освіти і науки України).
- На Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт, із галузі знань «Журналістика», отримала диплом ІІІ ступеня студентка М.Соколовська. Науковий керівник — М.М.Нетреба.
Основні результати за 2020 рік
- У виданнях Scopus / Web of Science проіндексовано статті співробітників кафедри: С.М.Вернигори, Г.В.Горбенко, Л.М.Новохатька. Кількість статей — 3.
- У закордонних виданнях і фахових українських наукових виданнях опубліковано статті співробітників кафедри: Г.В.Горбенко, М.М.Нетреби Д.В.Харамурзи. Кількість статей — 4.
- Наукові публікації співробітників і студентів у інших виданнях (крім закордонних і фахових українських наукових), а також тези, анотації виступів у програмах конференцій — 21 публікація.
- Пройшли науково-педагогічне стажування (загальною кількістю 4 кредити кожний стажер) — 9 співробітників.
- Більшість співробітників кафедри взяли участь у Міжнародній науково-практичній онлайн-конференціі “Медіазнавчі студії в європейському діалозі: освітній та науковий дискурси” 13–14 листопада 2020 р. на базі Інституту журналістики як доповідачі. І.Ю.Афанасьєв і Д.В.Харамурза виступили в ролі не лише доповідачів, але й модераторів секцій, модерував також Л.М.Новохатько, який увійшов до Оргкомітету. Д.В.Харамурза була секретарем Оргкомітету конференції, редактором і редагувала збірник тез конференції, координувала низку організаційних питань.
- М.М.Нетреба пройшла навчання за тренінговою програмою науково-педагогічного спрямування у м. Брно (Чехія), за підтримки Eastern European Center of the Fundamental Researchers і трьох чеських навчальних закладів (сертифікат про успішне завершення навчання датований 30 листопада).
- І.Ю.Афанасьєв увійшов до складу відбіркової комісії І туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із галузей знань і спеціальностей 2020/2021 навчального року.
- О.І.Стадніченко стала членом Галузевої експертної ради Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, галузі знань “Міжнародні відносини”, “Політологія”, “Історія”.
- Студент А.Сінько став членом Галузевої експертної ради Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, галузі знань “Журналістика”.
- У м. Софія (Болгарія) вийшла друком наукова колективна монографія, одним з
авторів якої стала О.І.Стадніченко. - У редколегії наукового журналу “Інтегровані комунікації” перебували співробітники кафедри: Л.М.Новохатько, С.М.Вернигора, О.В.Курбан, М.М.Нетреба.
- Колектив дослідників за Напрямом 1 наукової теми Інституту журналістики “Сучасне медіазнавство в освітньому та науковому дискурсах”, у т. ч. співробітники кафедри Г.В.Горбенко, М.М.Нетреба і Д.В.Харамурза, доповів про проміжні результати цього дослідження. Зокрема: організовано та проведено Міжнародну науково-практичну конференцію “Медіазнавчі студії в європейському діалозі: освітній та науковий дискурси” (120 учасників з України, Польщі, Латвії, Хорватії, Іспанії); підготовлено анотовану програму конференції; підготовлено та відправлено міжнародну грантову заявку на Erasmus+ Programme – проєкт”Media Studiesin European Dialogue” (620639-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-PROJECT); організовано й проведено 2 науково-практичні семінари “Сучасне медіазнавство: теорія і практика” (лютий, квітень 2020); розроблено експериментальну модель навчання технології анімації під час вивчення в Університеті Грінченка дисципліни “Анімація в рекламі”; розроблено нову дистанційну програму для слухачів Медіашколи.
- У складі спеціалізованої вченої ради Київського національного університету культури і мистецтв К26.807.04 із захисту дисертацій із соціальних комунікацій перебував О.В.Курбан.
- Проведено організований кафедрою науково-практичний захід: Круглий стіл «Реклама й PR у європейських медіа: актуальний досвід» (14 травня). Організатор, координатор: І.Ю.Афанасьєв. Модератор: Т.І.Ужанська.
- С.М.Вернигора пройшла Програму підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників у Східноєвропейському центрі фундаментальних досліджень (20.01.2020 – 26.01.2020).
Основні результати за 2019 рік
- У виданнях Scopus / Web of Science проіндексовано статті співробітників кафедри: С.М.Вернигори, Г.В.Горбенко, Л.М.Новохатька. Кількість статей — 3
- Взяли участь у наукових, науково-практичних, науково-освітніх заходах — 10 співробітників.
- Видані статті у фахових українських наукових виданнях — 1 співробітник, 1 стаття.
- Вйшов друком навчальник посібник “Нейромаркетинг: реклама, PR, digital-marketing, брендинг”, одним із співавторів якого є О.В.Курбан.
- Видано колективну монографію “Видавнича діяльність в умовах розвитку новітніх технологій: вивчення запитів фахівців”, серед авторів якої є І.Ю Афанасьєв і С.М.Вернигора.
- Видано колективну монографію “Українсько-польські відносини в умовах гібридних загроз безпеці”, серед авторів якої Г.А.Піскорська.
- Підписано договір про співпрацю між Київським університетом імені Бориса Грінченка та Латвійський університетом (м. Рига). Основний організатор: О.В.Курбан.
- Проведено VІ Міжнародний форум “Інформаційна безпека: актуальні тренди” (7 грудня). Організатор: О.В.Курбан.
- Виграно колективний грант “ERASMUS+ ProgrammeKA107” (участь у міжнародній програмі академічної мобільності) (2019–2021) за підтримки Університету Жирони (Іспанія). Номер проєкту: 999895983; учасник програми та один з авторів: М.М.Нетреба.
- У складі спеціалізованої вченої ради Київського національного університету культури і мистецтв К26.807.04 із захисту дисертацій із соціальних комунікацій перебував О.В.Курбан.
- Студентка 3-го курсу М.Соколовська отримала іменну стипендію Бориса Грінченка за високий рейтинг навчальних досягнень, активну участь у науково-дослідницькій роботі та громадському житті Університету.
- Проведено науково-практичний захід: Круглий стіл “Актуальне в рекламі та звязках з громадськістю”, в рамках університетського Фестивалю науки в Університеті Грінченка (14 травня).Організатор: І.Ю.Афанасьєв.
Основні результати за 2018 рік
- Видані статті у фахових українських наукових виданнях. Автори: О.В.Курбан, Г.В.Горбенко, Л.М.Новохатько тощо. Кількість статей — 10.
- Видані наукові статті в закордонних виданнях. Автори: Г.В.Горбенко, Л.М.Новохатько. Кількість статей — 1.
- Видано колективну монографію “Development trends in pedagogical sciences: the experience of countries of eastern Europe and prospects of Ukraine ”, серед авторів якої є М.Г.Санакуєв.
- Опонування дисертацій (О.В.Курбан, Л.М.Новохатько) — 2.
- Написання відгуків на автореферати кандидатських і докторських дисертацій — 8.
- Пройшли науково-педагогічне стажування (загальною кількістю 4 кредити кожний стажер) — 5 співробітників.
- Проведено V Міжнародний форум “Інформаційна безпека: актуальні тренди” (8 грудня). Організатор: О.В.Курбан.
- С.М.Вернигора — відповідальний секретар галузевої конкурсної комісії Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із галузі “Журналістика” у 2017/2018 навчальному році; Л.М.Новохатько — член галузевої конкурсної комісії. (березень – квітень).
- Виграно заявку на грант Міністерства інформації України на створення фільму Продюсерським центром “ФОР-ПОСТ”. Автори заявки: О.П.Гусак, О.В Курбан.
- Стартувала Міжнародна сертифікатна програма “Комунікаційна безпека” (лютий 2018) за підтримки Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка, CENTRE for PROGRESSIVE COMMUNICATIONS (Україна), INTERNATIONAL CENTER of DEFENCE and SECURITY (Естонія). Організатори-розробники: О.В.Курбан, О.П.Гусак. В люторму перший тренінг у рамках цьогорічної програми провела О.П.Гусак, на тему: STOP маніпуляціям.
- О.В Курбан увійшов до складу спеціалізованої вченої ради Київського національного університету культури і мистецтв К26.807.04 із захисту дисертацій із соціальних комунікацій, Наказ МОН від 16.07.2018 р. № 775.
- Студентка 3-го курсу А.Щерба отримала диплом 2 ступеня у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт за спеціальністю «Журналістика». Науковий керівник: О.П.Гусак.
Основні результати за 2015-2017 роки
Написання наукових статей, монографій
У 2017 р. видано одноосібну монографію О. В. Курбана «Інформаційні війни у соціальних он-лайн мережах». У 2018 р. — монографію М. Г. Санакуєва (у співавторстві) «Information culture and «interpassive disease» of e-society: state and digital challenges. Development trends in pedagogical sciences: the experience of countries of eastern Europe and prospects of Ukraine». Загалом, у 2017–2018 рр. видано понад 20 наукових публікацій співробітників кафедри.
Організація наукових і науково-практичних заходів (конференцій, семінарів круглих столів тощо) і участь у них
У період 2017–2019 рр. кафедра стала співорганізатором Другої міжнародної науково-практичній конференції «Соціальні комунікації в інтеркультурному просторі», яка відбулася 16 листопада 2017 р. у Київському університеті імені Бориса Грінченка, а також двох щорічних Міжнародних форумів фахівців із інформаційної безпеки «Глобальні інформаційні загрози: актуальні тренди» (9 грудня 2017 р. та 8 грудня 2018 р. в Київському університеті імені Бориса Грінченка). Значна частина співробітників кафедри взяла також участь у вищенаведених заходах як доповідачі та учасники дискусій. Крім того, кожний зі співробітників кафедри протягом 2017–2019 рр. взяв участь щонайменше в одному науковому або науково-практичному заході. Наприклад, двоє співробітників узяли участь у двох науково- практичних семінарах «Професійна підготовка фахівців медіа-сфери в поліфункціональному освітньому середовищі» (30 жовтня і 18 грудня 2018 р. у Київському університеті імені Бориса Грінченка).
Участь співробітників кафедри у роботі вчених рад, редакційних колегій наукових періодичних видань
У 2017–2019 рр. викладачі кафедри перебували у складі:
- вченої ради Київського університету імені Бориса Грінченка (Г. В. Горбенко, Л. М Новохатько),
- вченої ради Інституту журналістики (Г.В. Горбенко (голова ради), Л. М. Новохатько, Т. Ю. Бєлофастова, І. Ю. Афанасьєв);
- редакційної колегії наукового періодичного видання «Інтегровані комунікації» (Л. М. Новохатько (голова редколегії), Т. Ю. Бєлофастова, О. П. Гусак, С. М. Вернигора);
- спеціалізованої ради К 26.807.04 Київського національного університету культури і мистецтв, 27.00.06 — соціальні комунікації, наказ МОН від 16.07.2018 р. № 775 (О. В. Курбан)
Крім того, деякі співробітники кафедри здійснювали рецензування рукописів науково-практичних, навчально-методичних посібників, підручників, наукових статей, підготовку відгуків на автореферати дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата наук, опонування дисертаційних досліджень.
Науково-практична, науково-дослідницька робота студентів
До пошуково-дослідницької, творчої роботи студенти залучалися, починаючи з молодших курсів, — через виконання індивідуальних та групових творчих завдань, написання курсових робіт, а також участь у гуртках. Освітній процес магістрів ще більше, майже повністю, побудований на веденні досліджень. Завдяки зміні співвідношення аудиторних занять і самостійної роботи студентів на користь останньої, студенти мають можливість набувати і удосконалювати навички дослідницької роботи, які повинні продемонструвати у процесі підготовки та захисту магістерського проекту. Викладачі кафедри розробили й впровадили новий для університету підхід до виконання магістерських робіт, а саме: створення стартапу, з акцентом на використання рекламної та/або PR-діяльності. Розроблено відповідні методичні рекомендації з виконання й захисту стартап-проектів. Проблематика курсових, дипломних робіт у значній мірі враховує ті наукові завдання, які стоять перед Інститутом журналістики, і, водночас, перед студентами в період їхньої адаптації до ринкових умов.
У 2017–2019рр. Кафедра реклами та зв’язків з громадськістю організовувала для студентів спеціальності 061 «Журналістика» наукові заходи: студентські конференції, засідання круглих столів, зустрічі з відомими вченими й практиками. Наприклад, у рамках «Фестивалю науки» в Університеті Грінченка в 2017 р., доцент І. Ю. Афанасьєв і студентка 3-го курсу освітньо-професійної програми «Реклама і зв’язки з громадськістю» Вікторія Коваль провели семінар «Від брендингу особистості до брендингу міста», для кількох десятків студентів-слухачів.
Багаторазово проводилися засідання студентського наукового гуртка «Інтерактив», створеного кафедрою. Керівник гуртка — І.Ю.Афанасьєв; заступник керівника — В. О. Шиян. Староста гуртка — Яна Чепурнова. Основними завданнями студентського наукового гуртка «Інтерактив» є:
- сприяння в підготовці кваліфікованих фахівців з реклами та зв’язків з громадськістю;
- підтримка наукових інтересів студентів Київського університету імені Бориса Грінченка у відповідних галузях соціальних комунікацій;
- сприяння розвитку творчого потенціалу студентів, опануванню методів і прийомів наукових досліджень студентами Київського університету імені Бориса Грінченка;
- організація та проведення студентських семінарів, круглих столів, конференцій, конкурсів з питань реклами та зв’язків з громадськістю;
- сприяння виявленню та залученню обдарованої молоді Інституту журналістики та інших структурних підрозділів Київського університету імені Бориса Грінченка до наукової діяльності.
Загалом, протягом 2017–2018 рр. у діяльності гуртка «Інтерактив» взяли участь понад 30 студентів. Студенти освітньо-професійної програми «Реклама і зв’язки з громадськістю» Інституту журналістики часто перемагають у різноманітних наукових конкурсах. Студентка 3 курсу Анастасія Щерба отримала диплом ІІ ступеня у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт з галузі знань «Журналістика» в 2018 р. в м. Київ (керівник — О. П .Гусак). Студентки 4-го курсу взяли участь у ІІ турі Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Журналістика» («Реклама і зв’язки з громадськістю») у 2018 році м. Дніпро. Зокрема, робота Вікторії Коваль відзначена в номінації «Оригінальна авторська позиція», а Ірини Ситник— у номінації «Яскраві мовно-стилістичні засоби». Щороку виходили друком наукові статті студентів кафедри, відбувалися їхні наукові доповіді на конференціях. Наприклад, студентка 6-го курсу Олена Лінкова (Воюта) виступила з доповіддю «Медіаграмотність як інструмент протидії маніпуляціям ЗМІ» на Другій міжнародній науково-практичній конференції «Соціальні комунікації в інтеркультурному просторі», яка відбулася 16 листопада 2017 р. у Київському університеті імені Бориса Грінченка.
У 2017 р. у науковому журналі «Інтегровані комунікації» вийшла друком стаття студентки 4-го курсу Вікторії Коваль, присвячена брендингу Києва.
У 2018 р. в науковому фаховому періодичному виданні «Неперервна професійна освіта: теорія і практика: науково--методичний журнал» вийшла (у співавторстві з викладачем кафедри Г. В. Горбенко) стаття студентки 4-го курсу Інституту журналістики з освітньо-професійної програми «Реклама і зв’язки з громадськістю» Карини Борзаківської (з 2018 р. — студентка 5-го курсу магістерської програми за цією ж освітньо-професійною програмою в Інституті журналістики).
Науково-практичне співробітництво з іншими закладами, установами, організаціями
Кафедра вела науково-практичну співпрацю з Інститутом журналістики й Військовим інститутом Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Міністерством інформаційної політики України, Всеукраїнською рекламною коаліцією, низкою інших відомих закладів, установ, організацій. Співробітники кафедри активно налагоджували особисті контакти зі своїми іноземним колегами, готуючи сприятливий ґрунт для розвитку міжнародних науково-дослідницьких проектів. Наприклад, І.Ю. Афанасьєв у 2018 р. взяв участь у чотирьох 5-денних міжнародних семінарах з актуальних проблем медіа, освіти, громадянської просвіти, міжнародної безпеки та низки інших питань; семінари проводилися у Великій Британії, Іспанії, Греції та Німеччині, у тому числі в Оксфордському університеті. Загалом, ці семінари зібрали сотні відомих експертів з різних галузей знань, у тому числі багато науковців, освітян; доповідачі й слухачі представляли понад 15 країн. Крім того, І.Ю.Афанасьєв відвідав у Шотландії Стерлінзький університет, де ознайомився з унікальним документами особистого архіву одного з «батьків-засновників» пострадянського PR, Сема Блека.