Кафедра журналістики та нових медіа

11111111111Кажуть, що на війні всі засоби у пригоді. Та все ж краще, коли точно знаєш, що тебе може врятувати. Як боротися з російською пропагандою, дізналися студенти Інституту журналістики під час іспансько-українського форуму «Суспільна думка і громадянське суспільство у часи кризи», що відбувся 30 листопада в Українському кризовому Медіа Центрі.

 


РАДІО В ОНЛАЙН-ФОРМАТІ - СЛУХАЙ ДУМКИ СТУДЕНТІВ НА ГРІН podcast

31167017 1810505995917966 5005408213072347136 n

Наш аккаунт в соціальній мережі Facebook: перейти >>

Наш аккаунт на SoundCloud: перейти >>

На початку навчального року студенти 3-го курсу вирішили реалізувати свої творчі прагнення як проекти студентських інформаційно-аналітичних програм.Вони об'єдналися у 4 колективи, що працювали над концепцією та її втіленням в життя. Запис програми було здійснено в Центрі ефірного та цифрового радіомовлення Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка. 

#грінкаfm

 

 

 

Інтерв'ю з викладачами-учасниками Революції Гідності 

   

 

new in media

ПОЛОЖЕННЯ КОНКУРСУ "НОВІ В МЕДІА" 2025


Кафедра журналістики та нових медіа

Київського столичного університету імені Бориса Грінченка
оголошує конкурс журналістської творчості для старшокласників

«НОВІ В МЕДІА»

До участі в конкурсі запрошуються учні 9-11 класів, які є авторами оригінальних творів (есе, портретів, відеоблогів, відеозарисовок, відеосюжетів). Мова конкурсу українська.

Журі визначатиме кращі роботи номінаціях

  • «Журналістський текст»
  • «Журналістський відеотвір»
  • «Подкаст» 
  • «Журналістика в соцмережах».

 Зареєструватися на конкурс можна за посиланням


 

ПОЛОЖЕННЯ КОНКУРСУ "НОВІ В МЕДІА" 2024


22 квітня 2023 рокуVII Всеукраїнський конкурс для старшокласників «Нові в медіа» добіг свого довгоочікуваного завершення. Вчергове церемонія нагородження пройшла в онлайн форматі через воєнний стан в країні.. Попри це, юні учасники відзначились своєю активністю, а географія залучених старшокласників розширились навіть за межі нашої країни. Цього ріку ми отримували роботи із Польщі, Німеччини та Фінляндії. Також, не зважаючи не руйнацію міста та виїзд з нього,  в конкурсі традиційно взяли участь вихованці Бахмутського  Будинка творчості для дітей та молоді

Журі конкурсу оцінювали таланти учасників за номінаціями «Журналістський текст» та «Журналістський відеотвір». Окремо було відзначено матеріали конкурсантів за вибором студентського журі. Спеціальною номінацією було оголошено «Журналістика під час війни», яка стала незмінним символом «Нові в медіа 2023» та довела, що майбутнє України не зламати постійними обстрілами та намаганнями знищити її цілісність.

Переможцями номінації «Журналістський текст» стали:

  • 3 місце: Катерина Боярчук (м. Полтава)
  • 2 місце: Дарина Пшенична (м. Київ)
  • 1 місце: Анна Майстро (м. Запоріжжя)

Переможцями номінації «Журналістський відеотвір» стали:

  • 3 місце: Дар’я Гудик, Анастасія Рибалка (м. Лозова, Харківська обл.)
  • 2 місце: Варвара Шуліка (м. Бахмут)
  • 1 місце: Вероніка Вовк (м. Бахмут)

Переможцями номінації «Журналістика під час війни» стали:

  • 3 місце: Ангеліна Драчук (Вінницька обл.)
  • 2 місце: Анна Полегенько ( м. Київ)
  • 1 місце: Анастасія Рибалка (м. Лозова, Харківська обл.) та Анна Майстро( м. Запоріжжя)

Переможцями номінації «Вибір студентського журі» стали:

  • 3 місце: Анна Ненаженко ( м. Київ) та Єлизавета Воропаєва ( м.Бахмут)
  • 2 місце: Марія Кравцова та Діана Килимнюк (м. Хмільник, Вінницька обл.)
  • 1 місце: Дар’я Гудик

Кожен конкурсант підійшов відповідально до створення якісно професійної роботи та яскраво проявив своє вже закладене розуміння справжньою  журналістики.

Команда «Нові в медіа» і надалі продовжуватиме сумлінно відкривати приховані таланти нашої України, які закарбовані в юних серцях. Тому ми говоримо «до зустрічі»! 

 

Цьогоріч як ніколи важливе слово. Творчість, креативність, натхнення і бажання діяти - сильна зброя в умовах війни.
Ми вдячні кожному учаснику за надіслані роботи і відзначаємо неабияке сумління та професіоналізм у конкурсних роботах.
За результатами членів журі:
? 1 місце посіла Анна Крижанівська та її інтерв'ю «PROспорт». Місто Вінниця, керівник - Неля Таранюк.
? 2 місце отримала Вероніка Вовк та її репортаж «Пригоди юних козаків на Північному пруду». Місто Бахмут, керівник – Ерика Герасименко.
? 3 місце посіли Альбіна Фокіна і її репортаж зі свята «Бахмут ювілейний - 450 років». Місто Бахмут, керівник – Ерика Герасименко.
Вікторія Євсюкова та її відеосюжет «Зимові забави». Місто Бахмут, керівник – Ерика Герасименко.
Вітаємо переможців! Бажаємо усім миру, перемоги та натхнення ??

ПОЛОЖЕННЯ КОНКУРСУ "НОВІ В МЕДІА" 2023

Шановні вчителі, керівники гуртків і творчих студій!

 

Кафедра журналістики та нових медіа Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка оголошує конкурс журналістської творчості для старшокласників «НОВІ В МЕДІА». До участі у конкурсі запрошуються учні 9-11 класів, які є авторами оригінальних творів (нарисів, есе, екранних замальовок, виступів у кадрі, фоторепортажів). Мова конкурсу – українська. 

ПОЛОЖЕННЯ КОНКУРСУ "НОВІ В МЕДІА" 2022


 

 

Студентський науковий гурток "Неформальна медіаосвіта"

Діє на базі Медіахабу Університету Грінченка 

Мета: дослідити на практиці сучасні зміст, форми та методи неформальної медіаосвіти різних цільових груп.

Завдання: 

1. Долучити студентів журналістів до аналізу сучасної теорії та практики неформальної медіаосвіти;

2. Залучити студентів до тренерської діяльності в онлайн та офлайн форматах (50% тренерів курсів - студенти ФЖ);

3. Навчити діагностувати та аналізувати індивідуально-типологічні характеристики цільової аудиторії, зокрема педагоги, психологи, старшокласники, визначати ефективність медіаосвітньої діяльності.

Керівник - Яна Станіславівна Фруктова, доцент кафедри журналістики та нових медіа.


Студентський гурток мовного сторітелінгу

Діє на базі університетського мовного просвітницького проекту «СловОпис» (Сайт СловОпис, сторінка у Facebook – понад 50 тисяч підписників, профіль в Instagram – 3 тисячі підписників).

Мета: навчити студентів створювати цікаві журналістські матеріали з урахуванням сучасних тенденцій, а саме - з використанням інструментів сторітелінгу.

Завдання: створення ряду просвітницьких публікацій з елементами, прийомами та структурою сторітелінгу на тему вивчення української мови, правильного написання слів, популяризації рідковживаних слів тощо.
Графік роботи: зустріч раз на місяць в онлайн-форматі.

Керівник - Тамара Іллівна Куцай, доцент кафедри журналістики та нових медіа.


 Студентський гурток “Школа радіомовлення”

Мета: залучати студентів до створення цікавих проектів у ролі продюсерів, сценаристів та дикторів.

Завдання: Навчити студентів працювати в команді, удосконалити дикцію гуртківців та запускати нові проекти.

Форма навчання: Пошук нових форматів подкастів, цікаві лекції на тему  покращення дикції, робота в команді, озвучення аудіокниг, інтерв'ю зі студентами, викладачами та практиками медіасфери.

Графік роботи: щопонеділка з 15:00 до 17:00

Керівник - Бакаєвич Костянтин Олегович, завідувач навчальної лабораторії радіомовлення (e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.)


Студентське творче фотооб’єднання «GrinBo»

«GrinBo» - спілка креативних студентів, яких об'єднує любов до фотографії.

Мета: залучати до навчання студентів, які мають нахил до фотографії та фотожурналістики.

Завдання: підвищення рівня знань та кваліфікації майбутніх спеціалістів в галузі журналістики та фотомистецтва.

Форма навчання: проведення зі студентами спільних семінарів, фотозйомок, обговорення фотовиставок та всіх подій, що стосуються історії та сучасної фотографії. Підготовка та проведення фотовиставок членів творчого фотооб’єднання «GrinBo».

Звіт про роботу об’єднання в кінці семестру – фотовиставка в університеті.

Керівник - Ратушний Роман Ярославович, старший викладач кафедри журналістики та нових медіа.

 

Викладачі кафедри журналістики та нових медіа взяли участь у Всеукраїнській конференції «Journalism Next: освіта, ШІ та нові виклики»

 

image 24Міжгалузева конференція, яку організувала Академія викладачів журналістики спільно з ГО «Український інститут медіа та комунікації» у партнерстві з Deutsche Welle Akademie, ПРООН, Могилянською школою журналістики пройшла 30 вересня в Національному університеті «Києво-Могилянська академія».

На панельній дискусії «Майбутнє журналістської освіти в цифрову добу», яку модерувала телеведуча й доцент кафедри журналістики та нових медіа Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Ганна Безулік, говорили, чи потрібна концептуальна зміна освітніх програм із журналістики, щоб якісно підготувати студентів до роботи в умовах трансформації моделей фінансування медіа, впливу цифрових платформ та соцмереж? Чи встигає університетська журналістська освіта за темпами технологічних змін у медіа? Які компетентності журналістської освіти залишаються незмінними в нових реаліях, а які мають бути додані?

«У чому цінність журналіста, якщо великі мовні моделі можуть підхопити створення контенту? Та, мабуть, така ж, яка була із самого початку в професії. По-перше, розуміння контексту (розуміння матчастини того, про що пишеш) та ерудиція, по-друге, комунікація: чим більше ви людей знаєте, чим більше вам дадуть відповідей, тим більшу цінність ви принесете. Усе інше, про що ми говоримо, — перепакування вже створеної кимось інформації», — вважає Віктор Кіщак, керівник диджитал-напрямку у Forbes Ukraine.

У дискусії також взяли участь:
Наталя Стеблина, Донецький національний університет ім. В. Стуса;
Ірина Копистинська, Карпатський національний університет ім. В. Стефаника;
Вікторія Шевченко, Навчально-науковий Інститут журналістики КНУ ім. Т. Шевченка;
Вікторія Романюк, Могилянська школа журналістики НаУКМА.

Викладач кафедри журналістики та нових медіа Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка та шеф-редактор видання «Полтавська хвиля» Віталій Улибін узяв участь у панельній дискусії «Журналістська освіта в епоху постправди». Він зазначив, що в Україні формальна та неформальна освіта конкурують:

«Громадські організації дуже часто закидають вишам погану підготовку журналістів, а в університеті переконані: на навчання хороших журналістів потрібно чотири-п’ять років. І тут питання: ми хочемо підготувати якогось універсального фахівця чи виховати людину, яка мислить критично? Як практик я вважаю, що нам потрібно об’єднувати зусилля. Пригадую, до пандемії наше медіа стратегувало раз на три роки, потім раз на рік, зараз робимо це щотримісяці, бо світ змінюється швидше, ніж ми встигаємо адаптовуватися. І очевидно, університет, який може переглянути програму лише раз на рік, не зможе встигати за змінами. Ось у цьому разі йому може допомогти громадський сектор».

Викладачі українських ЗВО та журналісти-практики обговорювали виклики для фахової журналістики сьогодення, зокрема й в українському контексті гібридної війни, стрімкої цифровізації та розвитку штучного інтелекту.

Велику увагу приділили дискусії про ШІ в системі освіти, а також ролі університетської журналістської освіти у формуванні медіаграмотності серед студентів — майбутніх журналістів і комунікаційників.

Також дискусія торкнулася й важливого питання актуальності Професійних журналістських стандартів і Кодексу етики українського журналіста.

До обговорення також долучилися викладачі та журналісти:
Євгенія Моторевська, Kyiv Independent;
Парасковія Дворянин, Львівський національний університет ім. І.Франка;
Євген Федченко, Могилянська школа журналістики НаУКМА;
Ольга Юркова, Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського.

 


 Доцент кафедри Світлана Петренко та здобувачі вищої освіти взяли участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції

 

image 247 листопада 2024 року в межах Всесвітнього дня науки в ПВНЗ «Український гуманітарний інститут» (м. Буча) відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Морально-етичний і творчий складник як основа професійного зростання майбутніх психологів, педагогів та журналістів», співорганізатором якої виступила кафедра журналістики та нових медіа Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. 

На пленарному засіданні з доповіддю «Правда чи постправда? Журналістика чи постжурналістика?» виступила доцент кафедри журналістики та нових медіа, доктор філософії в галузі журналістики Світлана Петренко,  яка загострила увагу на актуальних питаннях сучасного медіапростору та викликах, що постали перед журналістською освітою. З темою «Інтеграція творів художньої літератури в процес професійної підготовки журналістів» взяв участь у конференції доктор філологічних наук, професор кафедри міжнародної журналістики Олег Семенюк

Результати власних досліджень і пошуків науковій спільноті представили здобувачі магістерського рівня вищої освіти Університету Грінченка, що навчаються за освітньою програмою «Медіакомунікації», Альона БіликМарія СлєпченкоОльга Ужвенко. В своїх доповідях і презентаціях вони поділилися теоретичними й емпіричними напрацюваннями, отриманими в процесі підготовки магістерських кваліфікаційних робіт. Участь у конференції стала для магістрантів успішною апробацією результатів їхніх науково-практичних студій, здобуттям початкового досвіду і першим кроком входження у світ наукового осмислення дійсності.

 


Доцент кафедри Аліна Лісневська взяла участь у міжнародному конгресі в Мадриді

 

Снимок экрана 2024 11 14 в 12.56.25PM 45–8 листопада 2024 року в Мадриді (Іспанія) відбувся XII Міжнародний конгрес з аналізу тексту: «Закон» (XII INTERNATIONAL TRAMA & FONDO CONGRESS ON TEXTUAL ANALYSIS: «THE LAW»), що проходив на базі Університету імені Короля Хуана Карлоса за ініціативи Факультету комунікаційних наук, з яким співпрацює Факультет журналістики.

 

 

  

Безулик

Факультет у соціальних мережах