Щороку Інститут журналістики організовує Медіашколу для старшокласників. Підлітки, взаємодіючи із експертами, опановують основи медіаграмотності, досліджують вплив медіа та ЗМІ на суспільство, а також освоюють інструменти для створення фото- й відеоконтенту. Для більшості учасників Медіашкола - це перший крок до професії журналіста.
Цього року в зв’язку з пандемією навчання відбувалося дистанційно, що дозволило долучитися ще більшій кількості школярів з 13 областей України: Київської, Кіровоградської, Черкаської, Вінницької, Чернігівської, Дніпропетровської, Львівської, Чернівецької, Волинської, Миколаївської, Івано-Франківської, Харківської та Рівненської.
Для того, щоб комунікація відбувалась максимально комфортно, були застосовані різноманітні платформи (Facebook, Instagram, Telegram, Hangouts Meet) та види роботи: лекції, інтерактивні презентації, прямі трансляції з фахівцями, тестування, комп’ютерна гра.
В рамкам медіашколи школярі прослухали наступні авторські інтерактивні лекції:
- «Людина медійна: реальна чи віртуальна?» (Я. Фруктова);
- «Сторітелінг у мультимедійній журналістиці» (Д. Маслюк);
- «Як написати якісний матеріал не порушуючи журналістські стандарти і етичні норми?» (І. Яковенко);
- «Міжнародна журналістика: таємна зброя на перетині дипломатії та креативності» (О. Гондюл);
- «Фактчекінг: як легко та швидко знайти брехню» (С. Телішевська);
- «Монетизація таланту на платформі Інстаграм» (О. Вишинська);
- «Я-бренд: мистецтво персонального брендингу» (М. Нетреба);
- «Івент-індустрія: захід від ідеї до реалізації» (Я. Чепурнова).
Перед початком кожного заняття учасники проходили тестування на тему, яка розглядалась в цей день. А наприкінці навчання проходили підсумковий тест, що містить запитання з усіх вивчених тем. Результати всіх учасників значно кращі, що свідчить про якісне опрацювання. Також для закріплення отриманих знань школярі виконували самостійну роботу від тренерів, яка включала опрацювання додаткових ресурсів (відео, фільми, статі) й творчі завдання.
Тренерами виступили викладачі Інституту журналістики Університету Грінченка та студенти, які ще з молодших курсів розпочали успішну кар’єру в медіа:
- Яна Фруктова, куратор Медіашколи Грінченка, магістр психології, кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри журналістики та нових медіа Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, членкиня спілки медіапсихологів та медіапедагогів України, медіаексперт;
- Яна Чепурнова, модератор, координатор Медіашколи, редакторка Науково-методичного центру інформаційно-рекламної та профорієнтаційної діяльності, організаторка курсу «MEDIASCHOOL». Займається організацією масових заходів: «Місто щасливих людей», «GET Christmas», інтерактивних квестів та ін;
- Олександра Гондюл, викладачка кафедри журналістики та нових медіа Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, координаторка проєктів з Цілей сталого розвитку в CSR Ukraine, комунікаційна волонтерка ГО Startup Kyiv та засновниця щорічної Весняної дипломатичної школи;
- Олена Вишинська, викладачка кафедри видавничої справи та редагування Інституту журналістики Університету Грінченка, організаторка концертів STAND UP Production;
- Маргарита Нетреба, кандидатка наук із соціальних комунікацій, доцентка кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка. Має досвід роботи журналістом, прес-секретарем, контент-технологом, керує PR-проєктами для українських компаній та проводить авторські майстер-класи для фахівців з digital-комунікацій, має досвід в управлінні Інтернет-проєктами;
- Курбан Олександр, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент, доцент кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка. Керуючий партнер PR-агентства «АНТ», експерт-аналітик на телеканалах «Прямий», «ICTV», «Київ» та ін., засновник та координатор Міжнародрого щорічного форуму «Інформаційна безпека: актуальні тренди» (з 2014 року), учасник програми Міністерства оборони України з підготовки журналістів та пресофіцерів для роботи в зоні ООС;
- Анжеліка Досенко, кандидатка наук із соціальних комунікацій, доцентка, доцентка кафедри журналістики та нових медіа Інституту журналістики Університету Грінченка, членкиня української асоціації психолінгвістики, дослідниця інтернет-комунікативістики та реклами, автор понад 50 наукових та навчально-педагогічних робіт, зокрема монографії «Електронні щоденники як одиниці соціальних комунікацій» та навчально-методичного посібника «Реклама: базові аспекти для початківця»;
- Аліна Лісневська, кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри журналістики та нових медіа Інституту журналістики Університету Грінченка, режисер мистецького проєкту "Схід+Захід=Мир" під патронатом ЮНЕСКО (Чернівці), куратор профорієнтаційного заходу-бренду кафедри журналістики та нових «Нові в медіа»; експерт Національної премії Mediaetc.3.0;
- Дана Маслюк, студентка IV курсу кафедри журналістики і нових медіа Інституту журналістики Університету Грінченка, випусковий редактор новинних програм на телеканалі "Перший Діловий". Сценарист та ведуча програми "IT - Бізнес". Режисерка документального короткометражного фільму "Женя". SMM-менеджер документального кінопроекту "Олесь Гончар. Записки з полону". Має досвід роботи на регіональних новинах. Учасниця школи кросмедійного репортажу німецької ініціативи.
- Ірина Яковенко, студентка IV курсу кафедри журналістики і нових медіа Інституту журналістики Університету Грінченка, головний випусковий редактор Головної редакції маркетингу, прес-заходів та арт-проєктів;
- Софія Телішевська, студентка IV курсу Інституту журналістики Університету Грінченка, редакторка стрічки новин у діджитал-департаменті Фактів ICTV, медіатренер у сегменті грамотного споживання інформації, яка подається у ЗМІ.
Дякуюємо за участь! До зустрічі в Інституті журналістики!