15-го листопада Київський університет імені Бориса Грінченка відзначив День Факультету журналістики. На честь свята були заплановані урочистості, серед яких і зустріч з командою Офіційного представництва “Cannes Lions” в Україні.
“Cannes Lions” — це найпрестижніший фестиваль креативності у всьому світі, який щороку нагороджує найкращих у галузі креативних індустрій. Отримати «каннські леви» — мрія та професійна мета кожного, хто має справу з креативом.
Під час зустрічі зі студентами 1-3 курсів ОП “Реклама і зв’язки з громадськістю” офіційна представниця Cannes Lions в Україн Ірина Кузнєцова прочинила залаштунки найочікуванішої події року, поділившись зі студентами досвідом заснування представництва в Україні, масштабними проєктами, які проводить команда, кейсами українських креаторів, які отримували нагороди на фестивалі.
Найважливішою частиною презентації стала тема значущості креативу і можливості кожного через нього впливати на світ. «Креатив має силу змінювати людей, розвивати бізнес і трансформувати суспільство», — зазначила під час виступу Ірина Вікторівна. Цей потужний інсайт був підтверджений яскравим кейсом про те, як команда представництва “Cannes Lions” з перших годин війни почала боротися за правду про Україну в усьому світі та за підтримку з боку міжнародної спільноти. Результат цієї роботи — офіційна заява фестивалю про підтримку українців, яка з’явилася 4 березня 2022 року на їхньому сайті.
Неймовірним досвідом Ірини Вікторівни було й те, що під час фестивалю команда української делегації мала змогу вперше створити брендований стенд, який відобразив ідентичність нашої держави, розповів історії креаторів, які стали до лав Збройних Сил України, і разом з тим спонукав кожного підтримати Україну через поширення правди у світі.
По-справжньому історичним моментом “Cannes Lions - 2022” став виступ Володимира Зеленського, який звернувся до креативної спільноти із закликом: «Світ має пам’ятати, що Україна бореться за свободу і що ця боротьба має завершитися перемогою якнайшвидше. Кожен ваш успіх означатиме порятунок тисячі життів».
Неочікуваною подією тогорічного фестивалю стала велика зацікавленість учасників “Cannes Lions” у виступі делегації на панельній дискусії «Creativity under bombs», де взяли участь співачка Джамала, Олег Томін (агенція BART & FINK), Ярослава Гресь (агенція Gres Todorchuk) та Павло Вржещ (агенція Banda). Ще одним доказом того, що креатив змінює суспільство, був анонс фандрайзингової кампанії United24, яка наразі вже зібрала понад 490 554 903 мільйонів доларів на підтримку України.
Про те, що “Cannes Lions” — це не тільки урочистості й свято, а ще і можливість навчатися у найкращих креаторів світу, які працюють з відомими брендами, розповіла Карина Борзаківська-Балюк, успішна випускниця кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Київського університету імені Бориса Грінченка та Roger Hatchuel Academy Cannes Lions 2019. Карина поділилися неймовірним досвідом власного становлення як професіонала у сфері креативних індустрій ще зі студентських років, яке розпочалося із зустрічі з Іриною Вікторівною під час навчання. З 3 курсу Карина почала співпрацювати з офіційним представництвом “Cannes Lions” в Україні, а вже на 4 курсі увійшла до списку 30 студентів світу, які отримали можливість навчатися тиждень у Roger Hatchuel Academy — академії при “Cannes Lions”, яка щороку проводить навчання під час самого фестивалю. Карина поділилася перевагами такого навчання і тим, як можна потрапити на цю програму.
Ще однією гостею зустрічі стала Юлія Петрик, засновниця “Tech PR School” та співзасновниця “PR Army” (раніше Head of PR в MacPaw). Юлія увімкнулася з Лондону, щоб розповісти про власний досвід роботи в PR та поділитися кейсами, які відомі на весь світ, зокрема проєкт “PR Army”. Це волонтерська ініціатива, яка нараховує понад 300 волонтерів і 12 координаторів, які діляться правдою про російсько-українську війну. “PR Army” охопила понад 7,3 мільярда людей, надавши допомогу понад 2200 ЗМІ та перевищивши 8000 згадок матеріалів. З початку війни умови роботи Юлії докорінно змінилися. Одного дня зробивши фото свого робочого офісу у ванній під час обстрілів, вона змусила говорити про це весь світ. Так Юлія надихнула американське креативне агентство на проведення креативної кампанії “Bathtub”. У партнерстві з “Curiosity” Юлія була співзасновником “Bathtub Creative” – вигаданого рекламного агентства, покликаного пролити світло на реальні умови праці, з якими стикаються українці, живучи та працюючи в зоні бойових дій. Кампанія була відзначена неймовірною кількістю нагород: Muse, AdWeek, AdAge, Lbbonline, нагороди Американської федерації реклами та нагорода Mosaic Award і Kyiv Advertising Festival. Юлія також співпрацювала з американськими та британськими новинними організаціями та журналістами, результатом чого стали публікації в Insider, Newsweek, The Wall Street Journal, The New York Times, BBC та інших.
Після продуктивної зустрічі студенти мали змогу неформально поспілкуватися з командою представників “Cannes Lions” в Україні, поставити питання, що цікавлять, та навіть отримати символічний подарунок від Ірини Вікторівни — книжку-натхнення на креатив. У цій частині детальніше обговорили кейси переможців фестивалю від України. Один і з них навіть завітав на зустріч — Антон Черевашко, студент магістратури реклами та зв’язків з громадськістю, який працював копірайтером у міжнародній креативній агенції “Saatchi & Saatchi” Україна. Він разом зі своїми колегами створив кейс «Carol for charity», який на “Cannes Lions - 2023” отримав срібного левів та увійшов у 4 шортлисти. Це один із найіменитіших проєктів за всю історію перемог України на фестивалі. Антон також поділився теплими спогадами перших лекцій від Ірини Вікторівни.
Приємна зустріч завершилася маленькою фотосесією на згадку як символ яскравих моментів студентського життя, що проходить в оточенні справжніх професіоналів, які завжди раді ділитися досвідом з майбутнім поколінням фахівців у креативних індустріях у стінах рідного Київського університету імені Бориса Грінченка.