22 квітня 2022 року відбулась зустріч членів Європейської асоціації підготовки журналістів (EJTA) в онлайн-форматі. Темою дискусії EJTAlk 7 було питання мігрантів та біженців, останніх досліджень з цього питання, а також обмін досвідом щодо навчання студентів-журналістів у контексті теми міграції. До дискусії від Інституту журналістики долучилась Гондюл Олександра Дмитрівна, викладачка кафедри журналістики та нових медіа.
На зустрічі були представлені результати нещодавно опублікованого дослідження ЮНЕСКО “Звіт про мігрантів і біженців: посібник для викладачів журналістики”, авторами якого є члени EJTA - Моніка Ленгауер та Сюзанна Фенглер. З дослідженнями можна ознайомитись за посиланням: https://unesdoc.unesco.org/
У ньому висвітлюються питання міграції та біженців як виклику 21 століття, наводиться актуальна статистика, а також розглядається питання з точки зору медіа - висвітлення цієї теми у ЗМІ, пропонуються існуючі кейси, рекомендації щодо комунікації з людьми, які пережили травматичний досвід.
Під час дискусії виступали три спікери:
-
Тіко Цомая, Грузинський інститут зв'язків з громадськістю, Університет у Тбілісі, з темою: “Грузія: висвітлення міграції грузинськими ЗМІ. Дослідження моніторингу ЗМІ за період 2019-2021 років”
-
Єргзей Скшипчак, Університет Адама Міцкевича, Познань, Польща, з темою “Медіа висвітлення теми біженців у Польщі”
-
Олександра Гондюл, Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, Київ, Україна, з темою “Викладання журналістики під час війни та планування журналістської освіти в мирний час”
Гондюл Олександра розповіла про досвід Інституту журналістики та особливості навчального процесу в умовах війни, адаптація до нинішніх умов та комунікація зі студентами, також розповіла про нинішню ситуацію щодо мігрантів з України, адже більше 4 млн осіб наразі виїхали з нашої країни.
Окрім того, зазначила про оновлені формати взаємодії зі студентами, їх присутність і включеність у навчальний процес. А на завершення поділилась баченням, як буде вдосконалюватись журналістська освіта після завершення війни, які нові навички ми будемо прокачувати у наших студентів, аби вони були компетентними у своїй справі, свідомими фахівцями і завдяки своїм медіаматеріалам сприяли вирішенню глобальних проблем людства та досягненню Цілей сталого розвитку.