13, 19 та 21 лютого 2025 року в межах діяльності Медіахабу Університету Грінченка, відбулося навчання з підвищення кваліфікації за дидактичним модулем «Медіаосвіта: європейські практики». Цього року навчання пройшли близько 100 науково-педагогічних працівників та викладачів різних структурних підрозділів Університету.
Модуль з «Медіаосвіти: європейські практики» розроблено та реалізовано викладачами Факультету журналістики з метою підвищення рівня медіаосвіти та медіаграмотності і цього року він проходив у змішаному форматі через велику кількість учасників.
13 лютого 2025 року у онлайн-форматі відбулися дві зустрічі.
Олександра Гондюл, викладач кафедри міжнародної журналістики, провела вебінар на тему «Ігрові технології та дизайн вражень в медіа: залучення VS. маніпуляція» під час якого розповіла про практичні кейси застосування ігрових технологій в медіа для висвітлення (та вирішення) глобальних проблем, криз та інших викликів сучасності. Звернула увагу на важливість детально вивчати такі приклади, щоб розуміти межу між залученням аудиторії та маніпуляцією. Не оминула Олександра й важливість досягнення Цілей сталого розвитку та які навички можуть допомогти бути активними громадянами світу. Серед них виділила: вміння вирішувати проблеми, бажання постійно вчитись, а також антикрихкість як ключову навичку сьогодення. А розвивати у собі ці навички допомагає саме ігрове мислення. На завершення вебінару учасники отримали цікаве практичне завдання проаналізувати обраний кожним матеріал на присутність ігрових технологій чи їх відсутність.
Ніна Зражевська, професор кафедри міжнародної журналістики, доктор наук із соціальних комунікацій, яка провела вебінар на тему «Наративний аналіз текстів медіакультури». Під час якого, вона розповіла учасникам тренінгової програми про наратологію та її актуальність, що і як формує міфологічну свідомість, чому історії переписують та як це впливає на світ. На останок Ніна Іванівна розповіла та обговорила з учасниками, як розуміти медіатексти, використовуючи наратологію навівши сучасні приклади, зокрема наративи президента США Дональда трампа. Домашнім завдання стало проведення наративного аналізу будь-якого журналістського тексту.
19 лютого 2025 року тренінги пройшли у очному форматі для чотирьох окремих груп.
Олена Даниліна, доцент кафедри міжнародної журналістики, мала зустрічі за темою "Медіаігри у навчанні: з досвіду практичного застосування". Під час тренінгу пані Олена провела кілька ігор, зокрема й відому антифейкову інтелектуальну медіагру «НотаЄнота», розвовідала про використання на практиці настільних ігор, які застосовують у медіаосвіті та розкрила поняття «метафоричні асоціативні карти». Новим завданням для учасників стало написання історію своєї перемоги для соціальних мереж за запропонованим на занятті алгоритмом.
Тетяна Поліщук, старший викладач кафедри реклами та зв'язків з громадськістю провела практичне занятті за темою "Цифрова культура в освіті: співтворення". Вона розповіла про цифровізацію освіти та науки, як систему заходів, впровадження інноваційних елементів, відхід від традиційної структури закладів вищої освіти до цифрових та віртуальних платформ та сервіси для дистанційного навчання і творчості. Звернула увагу на зміни у Топ десять навичок за даними The Jobs Reset Summit “The Future of Jobs” (World Economic Forum) на перше місце серед яких піднялося вміння працювати зі штучним інтелектом та великими даними. Співтренеркою практичного заняття була здобувачка 3 курсу, рівня вищої освіти першого (бакалаврського) ОП "Реклама і зв’язки з громадськістю" Дар’я Лазаренко, яка не лише звернула увагу викладачів на важливість цікавої візуалізації їхніх лекцій, розібравши з ними невдалі приклади, а й допомогла втілити цікаві та креативні ідеї слайдів кожного з присутніх про себе на платформі Canva.
21 лютого 2025 року провожилися онлан-зустрічі, які завершили дидаткичний модуль «Медіаосвіта: європейські практики».
Аліна Лісневська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри журналістики та нових медіа, доцент представила тему "Аудіовізуальний контент як складник гіперреальності". Під час вебінару вона звернула увагу на доступності технологій створення аудіовізуального контенту, ерзаци реальності, що формують уяву масової аудиторії та роль звуку в трактуванні реальності. Звернула увагу й на дипфейки, які наразі активно розвиваюся завдяки штучному інтелекту, зауважила й щодо важливості перевірки аудіовізуальної інформації. Одним із завдань, яке отримали учасники тренінгу, стало формулювання доцільності використання маніпуляції і цінностей створеної гіперреальності.
Яна Фруктова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри журналістики та нових медіа, доцент з темою "Подієвість медіакомунікації: порядок денний". Основним акцентом зустрічі стало питання інтерпретації подій через призму національних та індивідуальних міфів, фейки та фактчекінг, символізм події та подія у символах, найпоширеніші та найчастіші прийоми маніпуляції. Пані Яна звернула увагу колег на важливість свідомого споживання інформації та дотримання журналістських стандартів у роботі медіа. Домашнім завданням для слухачів став аналіз пересічними громадянами міфологізмів та символів повідомлень від професійними журналістів.
Учасники програми підвищення кваліфікації отримали не лише нові знання, а й практичні навички з медіаграмотності, які допоможуть їм розвивати комунікацію зі студентами у процесі викладання та підготовки майбутніх фахівців. Такі ініціативи сприяють підвищенню якості освіти та розвитку професійних компетентностей викладачів. У відгуках про курс "Медіаосвіта: європейські практики" слухачі відзначили важливість опанування медіапрактиками та підвищення власної медіа-, ініормаційної грамотності.