13 травня в Інститут журналістики Університету Грінченка відбулася І Міжнародна науково-практична конференція студентів, аспірантів, молодих учених та практиків «КРЕАТИВНІ ІНДУСТРІЇ: СУЧАСНІ ТРЕНДИ». Захід зібрав учасників з України, Іспанії, Танзанії, Казахстану й Фінляндії та відбувся в онлайн-режимі на платформах Zoom і Google Meet. Конференція була сповнена активних дискусій та доповідей з актуальних питань як у національному, так і в міжнародному контекстах.
«Сьогодні в онлайновій залі Київського університету Бориса Грінченка ми маємо унікальну нагоду обговорити актуальні питання нової галузі, яка у ХХІ столітті, потужно увірвалася в усі сфери людської діяльності: в економіку, в інформаційну, знаннєву сфери, освітній, бізнесовий та соціогуманітарний простір як індустрія сучасного креативного мислення, як синергія науки і мистецтва, мистецтва й економіки, індивідуального мистецтва, таланту й уміння створювати додаткову вартість і робочі місця завдяки використанню інтелектуальної власності», — зазначила Вікторія Людвігівна Іващенко, заступник директора з наукової роботи, професор кафедри видавничої справи Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, голова Термінологічної комісії при Міжнародному комітеті славістів.
Також з вітальним словом до учасників звернулися декан факультету туризму Університету Жирони Хоакім Мажо Фернандес, завідувач кафедри видавничої справи Інституту журналістики Лариса Гагіківна Масімова та завідувач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Інституту журналістики Леонід Михайлович Новохатько.
У ході виступів на пленарному засіданні учасники конференції розбиралися в тому, що вважати креативністю, та занурювалися в специфіку розвитку креативних індустрій. Зокрема, цьому питанню присвятила свою яскраву доповідь доцент Бізнес Школи КРОК, Міжнародний Амбасадор Креативності в Україні (ООН), лідер Центру досліджень креативності Оксана Сєдашова. З доповідями виступили й партнери Інституту журналістики з Університету Жирони: заступник декана факультету туризму Сільвія Еспіноза Мірабет, викладач факультету туризму Луїс Перес-Нето та асистент викладача факультету туризму Серра Саймон Жорді. З доповіддю про промо-інструменти в туристичній сфері виступив експерт Safari and Holiday Management Домінік Джексон (Танзанія).
Також до заходу долучився засновник Школи Креативної Сміливості (Школа Практичної реклами А-3), офіційний представник Міжнародного фестивалю креативності «Каннські Леви» в Казахстані, Киргизстані, Узбекистані; тренер програми розвитку креативної економіки в Казахстані «Creative Spark» Британської Ради та Університету Голдсміт (Великобританія) Асхат Ускембаєв, який представив доповідь на тему «Чого не вистачає креативному підприємцю в 2021 році?». Натхненний виступ харизматичного спікера був сповнений мотиваційних професійних ключів, які допоможуть кожному молодому фахівцю в креативних індустріях діяти максимально ефективно від появи ідеї до її втілення, ризикувати та виходити в сферу невідомого по справді креативні рішення.
Модератором пленарного засідання виступив доцент кафедри реклами та зв’язків із громадськістю Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка Ілля Юрійович Афанасьєв.
Нагальні питання видавничої галузі були обговорені в ході активної дискусії, що відбулася під час круглого столу «Сучасні виклики та тренди у сфери креативних індустрій», у якому взяли участь понад 40 учасників, зокрема представники провідних українських видавництв: Мар'яна Савка («Видавництво Старого Лева»), Алла Істоміна («АДЕФ-Україна»), Ілля Федієнко («Видавничий Дім «Школа»), а також гості з зарубіжних видавництв (Tuula Pere i Pekka Pere, Фінляндія).
У більше ніж 50 студентських доповідях, що прозвучали в межах роботи шести секцій конференції, молоді вчені присвятили увагу таким темам, як тренди та перспективи розвитку креативних індустрій, особливості їх функціонування в умовах пандемії, інноваційні технології та освіта в креативних індустріях, креативні індустрії в соціально-гуманітарній сфері та їх роль у розвитку міста/регіону. З огляду на те, що більшість учасників секцій склали студенти магістратури, вони мали достатній професійний та практичний досвід для того, аби спровокувати активне обговорення своїх доповідей та презентацій, проєктів та ініціатив.
Не менш жваво пройшли майстер-класи, що відбулися в межах конференції «КРЕАТИВНІ ІНДУСТРІЇ: СУЧАСНІ ТРЕНДИ». Справжній ажіотаж викликала надихаюча та сповнена секретів «професійної кухні» презентація сценаристки та режисерки тревел-шоу «Орел і решка» Юлії Авраменко «Креативні медіа-проєкти: створення сценарію та секрети успішних зйомок тревел-шоу», яка зібрала понад 80 активних слухачів. А майстер-клас старшого викладача кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, PR-менеджера повітроплавного товариства «Монгольф'єр» Віктора Олександровича Шияна «Поведінкова економіка в маркетинговій кампанії фестивалю повітряних куль» зібрала понад 50 слухачів, які дізналися про те, як у маркетингових кампаніях враховувати складну психологію людини та досягати високих результатів без значних інвестицій. Завершив конференцію майстер-клас «Монетизація медіа» від Катерини Репік, блогерки та студентки Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка.
«Наша конференція об'єднала не тільки різні країни, але й різні континенти. Я думаю, що у неї дуже великий потенціал, що ця конференція стане традиційною і щорічною», - впевнена організатор конференції Лариса Гагіківна Масімова, завідувач кафедри видавничої справи Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка. Злагоджена робота організаційного комітету та активна залученість учасників конференції в обговорення виступів засвідчила, що на такий захід є і запит аудиторії, і фахові доповідачі.