Третій рік в Університеті Гріченка відбувається Всеукраїнський фестиваль Smart Blog. Цього року його організували в Грінченківську декаду, і це не просто збіг у датах. Щороку тематика рубрик для блогів змінюється, оскільки взагалі змінюється й саме життя, а блоги, як відомо, й орієнтовані на ці зміни та людські вподобання.
Тож цього разу були представлені такі теми:
- Ecoblog;
- Foodblog;
- Travelblog;
- Handmadeblog / Beautyblog;
- Bookblog;
- Grinchblog.
Звісно, якісь блоги були популярнішими серед популярних, інші – жили своїм блогівським життям. Загалом як відбувався захід, які блогери й блоги його представляли – детальніше в інтерв’ю з лариса масімова, завідуючою кафедри видавничої справи та редагування Institute of Journalism. Borys Grinchenko Kyiv University.
- Чим важливий фестиваль Smart Blog?
- Для студентів – це неформальна освіта, де вони можуть поглиблювати та розширювати свої здібності й одразу бачити результат. Студенти старших курсів – 3, 4 та 5 - керували цим проектом, отже, працювали в групах та досягали мети разом.
Стосовно важливості фестивалю, то тут можна виділити такі основні пункти:
- по-перше, студенти навчаються не від викладачів, а на власному досвіді намагаються бути відповідальними, дотримуватися дедлайнів, проявляти себе. Також вони мають змогу попрацювати з івентами, в соцмережах – саме в тих сферах, де наша спеціальність зараз є затребуваною.
- по-друге, проект важливий також як іміджевий. Оскільки конкурс є всеукраїнським, про наш університет дізнаються, а також про його можливості, спеціальності.
- по-третє, школяри та студенти можуть проявити свої таланти, навчитися дотримуватися журналістських стандартів, зробити перші кроки в цьому напрямку.
І взагалі, цей проект дійсно дарує радість та надихає. У майбутньому будемо планувати такі заходи й надалі, та покращувати їх.
- Що можна сказати про вибір тем цього року?
- Теми для розділів блогінгу обираються завдяки моніторингу користувачів та кількості їх переглядів і зацікавленості окремими блогами та темами загалом. За підсумками можу сказати, що не дуже були популярними Foodblog и Beautyblog. Натомість, популярними були Ecoblog, Bookblog і Grinchblog. Наступного року будуть запропоновані вже інші ідеї, концепція.
- Чому цей захід вирішили зробити саме під час грінченківської декади?
- Оскільки ми ввели рубрику Grinchblog, таким чином ми вирішили підтримати цю атмосферу свята нашим фестивалем. Цю рубрику ввели вперше саме для декади.
- Чи буде в майбутньому в Інституті журналістики окрема дисципліна, пов’язана саме з блогінгом?
- Взагалі за нашою новою програмою студенти, які вже навчаються на 4 курсі, а також магістри, вже мають певні предмети, пов’язані з блогінгом (такі як монтаж, телевиробництво, радіовиробництво). Проте в майбутньому ми плануємо ввести ще кілька дисциплін, пов’язаних з даним напрямком та покращити програму.
- Чи не складно було знайти спонсорів цього року, чи вже була якась база?
- Насправді дуже складно їх знаходити, проте студенти 1, 2 та 3 курсів проявили неабияку наполегливість та за короткий час змогли зібрати дійсно велику кількість спонсорів. Завдяки плідній праці студентів наші спонсори навіть не повторилися цього року. Є спонсори, які готові допомогти зробити якийсь перший стартап для тих блогерів, які лише починають. Приємно бачити, що є організації, які, не очікуючи вигоди від певного заходу, намагаються допомогти студентам та школярам робити свої перші кроки на шляху до розвитку.
Загалом захід перевершив позитивні очікування організаторів, і це приємно. Тож популярність фестивалю SmartBlog зростає, а з нею – і вміння студентів-грінченківців бути сучасними, професійними та затребуваними на ринку.