Інформаційний лист
Шановні колеги!
Запрошуємо Вас 22 травня 2024 року взяти участь
у Всеукраїнській науково-практичній конференції
«СОЦІОКОМУНІКАЦІЙНІ ТЕНДЕНЦІЇ В МЕДІЙНОМУ ТА НАУКОВО-ОСВІТНЬОМУ ДИСКУРСАХ»
Основні напрями роботи конференції:
• Соціальні комунікації і сучасні медіатехнології: освітньо-професійні та наукові аспекти.
• Етичні аспекти соціальних комунікацій.
• Комунікаційні стратегії видавництв в умовах кризових ситуацій.
• Трансформації та виклики сучасного медійного ринку.
• Інноваційні формати видавничої продукції: цифрові технології, нові медіа та дизайн.
• Бренд-комунікації в медіа та книговиданні.
• «Холодні» і «гарячі» медіа в навчальному процесі та дослідницькій діяльності.
• Роль видавців у формуванні медіадискурсу: відповідальність та можливості.
• Видавництва та освітні установи: можливості партнерства й співпраці.
Форма проведення конференції: змішана.
Онлайн-формат конференції проходитиме на платформі «Зум»;
офлайн-формат – за адресою: вул. Левка Лук’яненка, 13-Б, м. Київ, 04212.
Онлайн-трансляція конференції відбуватиметься в мережі «Фейсбук» на сторінці кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Робоча мова: українська.
Участь безкоштовна.
Для участі в конференції необхідно до 20 квітня 2024 року:
1. Заповнити реєстраційну форму учасника конференції
2. Надіслати за вибором: анотацію або тези доповіді (до збірника матеріалів конференції); статтю (до журналу «Інтегровані комунікації»,
який входить до категорії «Б»).
Вимоги до оформлення матеріалів див. далі.
Вимоги до оформлення статті див.:
https://intcom.kubg.edu.ua/index.php/journal/about/submissions
Відповідальні секретарі конференції:
Єжижанська Тетяна Сергіївна – тел.: +380(95)4221122 e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Романюк Наталя Сергіївна – тел.: +380(66)7433826 e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Звіт
22 травня 2024 року в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Соціокомунікаційні тенденції в медійному та науково-освітньому дискурсах» у межах Фестивалю науки – 2024 (до Дня науки в Україні).
Пленарне засідання конференції вітальними словами розпочала модератор Надія Фіголь, завідувач кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор наук із соціальних комунікацій, доцент.
Від співорганізаторів конференції учасників привітали: Вікторія Іващенко, заступник декана з наукової роботи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор, голова Термінологічної комісії при Міжнародному комітеті славістів; Наталія Благовірна, проректор із навчально-виховної роботи та комунікації Волинського національного університету імені Лесі Українки, кандидат філологічних наук; Віктор Шпак як віцепрезидент ГО «Національна академія наук вищої освіти України», доктор історичних наук, професор.
Під час пленарного засідання з доповідями виступили: Наталія Благовірна, проректор із навчально-виховної роботи та комунікації Волинського національного університету імені Лесі Українки, доцент кафедри соціальних комунікацій Факультету філології та журналістики, кандидат філологічних наук (тема доповіді «Стримінг як новітній медіатренд»); Надія Зелінська, завідувач кафедри медіакомунікацій Факультету медіакомунікацій та підприємництва Української академії друкарства, доктор філологічних наук, професор (тема доповіді «У полоні Скопусу (Scopus’у): “Стокгольмський синдром” української гуманітаристики»); Євген Магда, доцент кафедри видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», кандидат політичних наук (тема доповіді «Виклики російської пропаганди для українського суспільства: підсумки 800 днів широкомасштабного вторгнення»); Віктор Шпак, віцепрезидент ГО «Національна академія наук вищої освіти України», професор кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор історичних наук, професор (тема доповіді «Україна в контексті світового книговидання»); Тетяна Крайнікова, в.о. завідувача кафедри видавничої справи та редагування Навчально-наукового інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, доктор наук із соціальних комунікацій, доцент (тема доповіді «Книжкова акція Навчально-наукового інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка “День після війни” як комунікаційне явище та видавничий рекорд»); Катерина Баранова, аспірантка Факультету журналістики, старший викладач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Медіатехнології в кризових комунікаціях місцевої влади: досвід Київської міської державної адміністрації»).
Продовжили роботу конференції секційні засідання за напрямами:
- «Соціальні комунікації і сучасні медіатехнології: освітньо-професійний та науковий дискурси» (модератор – Вікторія Іващенко, заступник декана з наукової роботи, професор кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор);
- «Комунікація у видавничій справі: освітньо-професійні аспекти» (модератор – Вікторія Сошинська, заступник декана з науково-методичної та навчальної роботи, доцент кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент);
- «Трансформації та виклики сучасного медійного ринку» (модератор – Віктор Шпак, професор кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор історичних наук, професор);
- «Інноваційні формати видавничої продукції: цифрові технології, нові медіа та дизайн» (модератор – Ганна Клименко, викладач кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка);
- «Бренд-комунікації в медіа та книговиданні» (модератор – Тетяна Єжижанська, старший викладач кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка);
- «Актуальні питання соціальних комунікацій у науково-навчальному дискурсі» (модератор – Надія Фіголь, завідувач кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор наук із соціальних комунікацій, доцент).
З ключовими доповідями на секційних засіданнях та в дискусіях виступили:
- за напрямом «Соціальні комунікації і сучасні медіатехнології: освітньо-професійний та науковий дискурси»: Юрій Фінклер, доктор філологічних наук, професор Галицького фахового коледжу імені В’ячеслава Чорновола (тема доповіді «Докси Бурдьє та дози медій. Поговоримо про впливи?»); Ольга Бикова, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри міжнародної журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Образ Італії в збірці літературних репортажів Сави Голованівського “Чобіт Европи”» (1932)); Костянтин Бакаєвич, аспірант Факультету журналістики, завідувач навчальної лабораторії радіомовлення Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Український телемарафон “ЄДИНІ НОВИНИ” під час повномасштабного російського вторгнення: пропаганда, піар чи необхідність»); Оксана Несененко, аспірантка Факультету журналістики, провідний фахівець із комп’ютерної графіки навчально-виробничої майстерні тележурналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Комунікативні стратегії в нових медіа для дітей» (на прикладі проєкту “МаліОК”)); Галина Піскорська, кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Політичний імідж України в умовах повномасштабної війни»); Софія Дараган, студентка Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Тематичний подкаст як актуальне джерело сучасної комунікації»); Аліса Коваленко, студентка Навчально-наукового інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка (тема доповіді «Реаліті-шоу як засіб реалізації лінійного образу мовної особистості»);
- «Комунікація у видавничій справі: освітньо-професійні аспекти»: Юлія Кравчук, студентка Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Комунікаційні стратегії видавництв у кризових ситуаціях: досвід видавництва “Ранок”»); Тетяна Кобенко, студентка Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Використання штучного інтелекту для створення ілюстрацій до книжкових видань»); Вікторія Грабовецька, студентка Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Потенціал манґи на українському видавничому ринку»); Аріна Недбайло, студентка Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Корпоративне видання в інформаційному просторі: світовий і український досвід»); Ілля Кузовлєв, студент Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Комікси на українському видавничому ринку: історія та сучасність»);
- «Трансформації та виклики сучасного медійного ринку»: Христина Астапцева, доктор філософії з журналістики, провідний спеціаліст Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду (тема доповіді «Погляд на українізацію друкованих медіа через оптику міжвоєнної доби (на матеріалах часопису “Комунарка України”, 1920–1934 рр.)); Оксана Одаренко, старший виклада кафедри журналістики та нових медіа Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Пропаганда та новітні медіа»); Яна Бакаєвич, аспірантка Факультету журналістики, викладач кафедри журналістики та нових медіа Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Журналістика рішень: особливості створення матеріалів та їх просування»); Ірина Валько, студентка Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Редагування сценаріїв як важливий етап створення медіапродукту»); Анастасія Басалка, студентка факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки (тема доповіді «Популяризація культурно-мистецької тематики в медіа (на прикладі видання «Волинський монітор»)); Роман Марчук, студент факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки (тема доповіді «Релігійні медіа як інструмент поширення роспропаганди»);
- «Інноваційні формати видавничої продукції: цифрові технології, нові медіа та дизайн»: Катерина Кадацька, студентка Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Іміджевий плакат як дієвий засіб промоції»); Михайло Гришин, аспірант Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Маніпулятивні стратегії в соціальних медіа»); Христина Скопик, студентка факультету журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки (тема доповіді «Використання маніпуляцій у зовнішній соціальній рекламі України»); Ганна Клименко, викладач кафедри медіапродюсування та видавничої справи Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Освіта у сфері комп'ютерної графіки»);
- «Бренд-комунікації в медіа та книговиданні»: Сергій Важинський, аспірант кафедри ПР та журналістики Української академія друкарства (тема доповіді «Піар-стратегії в сучасному театральному середовищі»); Дар’я Продан, студентка Навчально-наукового інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка (тема доповіді «Освітній блог та лінгвомаркетинг: медійна кореляція»); Поліна Тимченко, студентка Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Створення блогу про книжки “Полиця анонсів”); Юлія Гашенко, студентка Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Особливості бренд-комунікації незалежної книгарні “Сенс”»); Поліна Цихмейструк, студентка Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Колаборації у видавничому бізнесі як потужний метод промоції»); Наталя Романюк, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри медіапродюсування та видавничої справи Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Екотенденції у маркетингу книжкової продукції»); Ольга-Люба Харина, викладач кафедри медіапродюсування та видавничої справи Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Комікси як різновид візуальної комунікації»); Тетяна Єжижанська, старший викладач кафедри медіапродюсування та видавничої справи Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Інтегровані маркетингові комунікації як комплексне промоційне рішення для бренду книжкового видавництва в кризових умовах»);
- «Актуальні питання соціальних комунікацій у науково-навчальному дискурсі»: Сергій Томіленко, заслужений журналіст України, голова Національної спілки журналістів України; Тетяна Файчук, кандидат філологічних наук, доцент кафедри медіапродюсування та видавничої справи; Ліна Файчук, магістрантка кафедри комп’ютерної інженерії Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій (тема доповіді «Сучасні інноваційні освітні технології»); Надія Фіголь, доктор наук із соціальних комунікацій, доцент, завідувач кафедри медіапродюсування та видавничої справи; Тетяна Файчук, кандидат філологічних наук, доцент кафедри медіапродюсування та видавничої справи; Богдан Фіголь, магістрант Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Мультимедійність в електронному навчанні: зміни, виклики, перспективи»); Вікторія Іващенко, професор кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор; Софія Вжешневська, Анастасія Казьміна, Дар’я Кардасевич, студентки Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Поняття «медіадизайн» у науковому та словниковому дискурсах (матеріал для словникової статті електронного освітнього ресурсу “Лексичний мінімум медіазнавця”)); Лідія Піскозуб, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри медіакомунікацій Української академії друкарства (тема доповіді «Застосування мультимедіа в навчанні дітей та підлітків»); Олег Харченко, кандидат філологічних наук, доцент кафедри медіапродюсування та видавничої справи Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «”Креативне редагування у літературі та журналістиці” як дисципліна навчання в англомовних країнах»); Анастасія Ковалишин, аспірантка Української академії друкарства, Дім Франка, Львів (тема доповіді «Видавнича серія “Бібліотека Дому Франка”» як популярне джерело біографічних відомостей про Івана Франка»); Вікторія Луганська, Ксенія Нікішина, Вероніка Дацюк, студентки Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «Поняття “Медіавиробництво” в науковому та лексикографічному дискурсах»).
Загалом у конференції взяли участь представники 5-ти закладів вищої освіти з різних регіонів України та ГО «Національна академія наук вищої освіти України», серед них викладачі, аспіранти та здобувачі вищої освіти (усього 126 учасників).