Контакти

(044) 485-21-19

 kmj.fj@kubg.edu.ua

м.Київ, вул. Левка Лук'яненка,13-Б, каб. 117

Google-Scholar-logo Профіль кафедри у Google Scholar

fb iconПрофіль кафедри у Facebook

Журналістика майбутнього: результати інтерактивної дискусії між студентами, викладачами, випускниками та журналістами (19 травня 2021 року)

futurejur 119 травня 2021 року в межах Фестивалю науки - 2021 від Інституту журналістики була проведена онлайн-дискусія “Журналістика майбутнього”. 

Дискусія об’єднала тих, хто причетні до становлення сучасних журналістів та роботи в цьому напрямку. Під час обговорення учасники мали можливість обговорити, яким буде майбутнє професії журналіста, які навички необхідно розвивати журналістам вже зараз, аби бути конкурентоспроможними в майбутньому, які майбутні тренди очікують на журналістику, яка освіта необхідна, щоб стати успішним журналістом майбутнього. Захід організувала Гондюл Олександра Дмитрівна, викладачка кафедри журналістики та нових медіа. 

futurejur 4

“Була на заході з приводу майбутнього журналістики. Дуже рада, що в нас проводять подібні заходи і ми маємо змогу бути на крок ближче до омріяної професії. Сьогодні був цікавий формат, адже ми не просто дискутували, але й працювали в сесійних залах, креативили та просто познайомилися з чудовими людьми. Було б круто й надалі проводити такі івенти, адже це чудовий досвід та плюсик до журналістських навичок!”, - Ярослава Шлапацька, студентка 1 курсу спеціальності “Міжнародна журналістика”. 

 

До участі у дискусії долучились студенти 1 курсу спеціальностей “Міжнародна журналістика” та “Журналістика”, студенти 3 курсу спеціальності “Журналістика”, викладачі кафедри журналістики та нових медіа, випускниця Інституту журналістики та журналістка, студентка магістерської програми з медіа і комунікацій Університету соціальних та гуманітарних наук у Вроцлаві. Дуже дякуємо усім учасникам!

 

“Дуже вдячна за проведення такого крутого заходу!  Це був мій перший досвід онлайн-дискусії, який перевершив усі очікування. Було дуже цікаво дізнатись більше про журналістику майбутнього та почути думки інших студентів, випускників та викладачів. Дякую за це Олександрі Дмитрівні!” - Катерина Мельник, студентка 1 курсу спеціальності “Міжнародна журналістика”. 

 

В інтерактивному форматі під час неформальної дискусії та роботи в групах було обговорено такі аспекти журналістики майбутнього: 

  • найважливіші навички сучасних та майбутніх журналістів;
  • чинники, що впливають на професію журналіста, і тренди наступних 5-10-ти років;
  • професії майбутнього у сфері журналістики; 
  • необхідні реформи, що їх потребує медіасфера;
  • роль освіти в підготовці журналістів майбутнього.

“Говорити про майбутнє журналістики в колі молоді дуже круто. Кожен висловив своє бачення розвитку медіасфери в Україні, цікаво було послухати різні думки, вони були позитивні, що дуже надихає. Молодь бачить перспективу для себе працювати в журналістиці в Україні, а ще, має ідеї як покращити цю сферу”, - Одарка Козак, журналістка, студентка магістерської програми з медіа і комунікацій Університету соціальних та гуманітарних наук у Вроцлаві.

Учасники дискусії дуже жваво обговорювали навички, які будуть найнеобхідніші для журналістів майбутнього. Також порівняли власні варіанти із переліком топ-10 навичок 2025 від Всесвітнього Економічного форуму. І прийшли до спільно рішення, що журналіст майбутнього - це універсальний журналіст, що розуміється в усіх ключових аспектах створення різних медіа-продуктів, при цьому має власну нішеву спеціалізацію, в якій є безпосереднім експертом. Головне, любити і хотіти постійно вчитись, тоді все вийде, незалежно від того, яким буде майбутнє.

 

Також учасники дискусії зійшлись на тому, що майбутнє дуже мінливе і дуже швидке, відповідно ми самі маємо бути такими ж, аби легко адаптуватись до нового. Окрім впливу технологій на сферу журналістики, учасники вважають, що професії в майбутньому будуть не зникати, а трансформуватись - змінюватимуться обов'язки, необхідні навички, відбуватиметься поєднання різних галузей тощо. 

 

Щодо реформ, які молоді люди пропонують запровадити задля майбутнього журналістики - Репутаційна реформа (запровадження Інституту репутації з метою ще глибшого дотримання журналістської етики і відповідної державної інституції при міністерстві - Комісії журналістської етики з метою врегулювати це питання та боротись з корупцією у цій сфері), а також - Реформа “Журналістські стандарти в крові” (уявна, проте дуже неймовірна ідея, суть якої полягає у тому, що бажаючим вступити на журналістику та суміжні з нею спеціальності на генетичному рівні одразу впроваджуватимуться журналістські стандарти з метою запобігти їх порушенню в майбутньому). 

 

“Відвідала дискусію «Журналістика майбутнього», де обговорювали як буде змінюватись професія протягом десяти років. Нестандартні підходи до обговорення забезпечили динамічний перебіг бесіди, чого, чесно кажучи, не очікувала від дискусії в zoom. Ми познайомились, покреативили над робочими нікнеймами, пофантазували над журналістськими реформами та обговорили тенденції майбутнього в журналістиці. Після дискусії розворушений мозок ще кілька годин видавав цікаві ідеї!”, - Анастасія Капітоненко, випускниця Інституту журналістики спеціальності “Журналістика”.

 

Звісно, не оминула дискусію тема освіти. Молоді люди вважають, що сучасні університети готують універсальних журналістів, проте питання лише в тому, наскільки глибоко занурюються в конкретні аспекти журналістики, і яка якість освіти в Україні загалом. Також учасники дійшли висновку, що журналіст майбутнього - людина з навичками журналістськими (які можна отримати як в ЗВО, так і на курсах) і фахівець з конкретного напряму (економіка, історія, культура, політика тощо). Загалом, студенти вважають, що в будь-якому разі, лише формальної освіти недостатньо, потрібно постійно розвиватись, практикуватись, спілкуватись з журналістами. Окремо була піднята тема приватних закладів освіти на прикладі Європи, де концентроване навчання, і викладачами є виключно практики в тому чи іншому напрямку, які викладають свої дисципліни у форматі тренінгів та майстер-класів, а теоретичну частину студенти опрацьовують самостійно. 

futurejur 3

На думку учасників дискусії, освіта потребує якісно нової реформи, аби залучати молодих викладачів, залучати практиків, пробувати нові формати викладання та освіти загалом. При цьому, викладачам, що вже довгий час працюють в закладах освіти - викладати основи, базові дисципліни, історію, на яких будуються усі решта практичних дисциплін, що можуть викладати молоді експерти. І звісно, в будь-якому разі, не зупинять у саморозвитку і навчанні протягом всього життя. 

 

“Зустріч була дуже цікавою! Сподобалось, що було багато інтерактиву: вигадували ніки, суперсили, реформи. А ще, цікаво було слухати думки абсолютно різних людей, адже присутніми були студенти, і учасники, які здобувають вже другу освіту, а також викладачі! Також приємно, що на зустрічі можна було спілкуватись неформально та абсолютно вільно висловлювати свої думки!”, - Світлана Баштанна, студентка 1 курсу спеціальності “Міжнародна журналістика”. 

futurejur 2

Наприкінці дискусії, аби поділитись своїми власними меседжами до світу, усі уявили, якби у кожного з нас була можливість написати смс, що прочитають всі люди світу, то що б ми написали. Серед відповідей були такі (які є нашим орієнтиром і подальшими крокам на шляху до журналістики майбутнього): 

  • Помилятися це нормально!
  • Треба любити себе та близьких.
  • Будьте сміливими та практикуйтесь!
  • Читайте новини!
  • Не витрачайте час дарма - він дуже цінний.
  • Будь чесними з собою!
  • Нашому тілу та розуму потрібна турбота та час для відпочинку.
  • Все що відбувається - на краще!
  • Будьте собою, всі люди цінні та унікальні!

“Дискусія вдалась. Тема жива, глибоко актуальна, турбує студентів і випускників. І це не дивно, адже ми не тільки житимемо в новому світі, ми його творитимемо. Дуже приємно, що долучились до дискусії студенти різних курсів та навіть випускники. Це дало змогу зробити невеличкий зріз поколінь і почути дуже різні за наративом, досвідом і навіть емоційністю думки. Такі дискусії не тільки знайомлять з цікавими людьми та міркуваннями, а дають змогу вийти за межі навчального побуту, спровокувати питання, на які, можливо, немає повноцінних відповідей, задуматись і порефлексувати. А цього якраз зараз, в часи пандемії, часто не вистачає”, - Василь Миколайович Пастушина, старший викладач кафедри журналістики та нових медіа. 

Факультет у соціальних мережах