Попри обмежені можливості працювати наживо, обговорювати найсвіжіші книговидавничі тренди та ловити віддзеркалення жаги до нового в очах одногрупників, ми все одно продовжуємо невпинно навчатися (привіт, сталий розвитку!) та знайомитися з новими прекрасними людьми.
Нам, студентам IV курсу спеціальності «Журналістика» освітньої програми «Видавнича справа та редагування», невимовно пощастило познайомитися з Ольгою Погинайко — заступницею директора видавництва «Смолоскип» та директоркою книгарні «Смолоскип», учасницею Франкфуртського книжкового ярмарку і літагенткою з продажу прав на переклад за кордон.
Враженнями, а також секретами роботи у видавничій сфері від пані Ольги ми просто не можемо не поділитися.
Як заступниця директора видавництва «Смолоскип» спікерка переконана, SoftPower — це ті заходи видавництва, зокрема участь на книжкових ярмарках, які роблять впізнаваність видавництва серед інших.
Також Ольга Погинайко поділилася секретами вдалих угод щодо продажу авторських прав. Представниками немайнового права можуть бути і видавництва, і літературні агенції. Вона зазначила, що, як виявилося, найвідоміші у світі українські автори — це Іван Багряний та Михайло Осадчий з твором «Більмо».
На жаль, як зазначила спікерка, в Україні ярмарку продажів авторських прав як такого немає. Зате це залишає великі можливості для розвитку. Коли треба підготувати інформацію про видання для каталогу книжкових прав, дуже важливо наголосити на особливостях саме конкретного видання (distinguishing). Важливо в каталогах прав наголошувати на своїх контактах, а також використовувати загальновідомі імена та факти.
Франкфурський ярмарок найбільше славиться продажом прав (лише 1 павільйон для фізичних продажів). Приїжджають представники з усіх країн світу. Америка не має консолідованого стенду від країни, а от Канада має протилежну позицію, як і більшість інших країн. Дуже поширеною практикою є те, коли перекладачі виступають як літагенти.
Карантин позначився і на торгівлі авторськими правами. На Болонському ярмарку, наприклад, використали платформу з продажу прав Pubmatch. Та вона призначена більше для американського ринку.
Дякуємо Ользі Погинайко за цікаву бесіду, а кафедрі видавничої справи Інституту журналістики та Александрович Марині Василівні за організацію такої натхненної та інформативної онлайнзустрічі.
Дарина Кучережко