3 та 4 жовтня 2019 р. студенти Інституту журналістики відвідали лекцію фахівця з реклами та маркетингових комунікацій, професора Софійського університету ім. Св. Клімента Охридського Христо Кафтанджиєва.
Христо протягом довгого часу досліджує семіотику, архетипи, музичний супровід в рекламі і на сьогоднішній день є автором великої кількості наукових праць на цю тему. Грінченківцям професор розповів про маніпулювання в рекламі за допомогою символів, кольорів, музичного супроводу та архетипів. Для того, щоб продемонструвати теорію в дії Христо запропонував студентам проаналізувати картини таких відомих митців як Сальвадор Далі та Рембрандт ван Рейн. Картини прекрасний приклад того як можна зробити акцент чи привернути увагу за рахунок правильної композиції і кольорової гамми. Після чого студенти переглянули сучасні рекламні ролики, музичні кліпи відомих виконавців, в яких використовувались ідентичні прийоми. Як пояснив Христо, масова комунікація завжди будується на архетипах і придумали ці методи ще сотні років тому.
Завдяки наочним прикладам та позитивній атмосфері, що створив професор, присутні вийшли з аудиторії, захоплені й з багажем нових знань.
Для довідки
Христо Кафтанджиєв — знаний у світі фахівець з реклами та маркетингових комунікацій, доктор філософії, професор реклами, завідувач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю на факультеті журналістики і масової комунікації Софійського університету (Болгарія).
Читає лекції з реклами, маркетингових комунікацій і семіотики в США, Китаї, Швеції, Німеччині, Австрії, Чехії, Хорватії, Греції, Італії, Казахстані.
Головний редактор American Journal of Linguistics. Автор наукових статей з реклами і семіотики.
Член журі Міжнародного фестивалю маркетингу і реклами «Білий Квадрат».
Також був членом журі багатьох міжнародних рекламних фестивалів, у тому числі й всесвітнього рекламного фестивалю The New York Festivals. Почесний професор IАAЕ (International Academy of the Authorised Education).