6 жовтня 2025 року Олександра Гондюл, аспірантка та викладачка кафедри міжнародної журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, поділилася своїм експертним досвідом з іспанськими студентами Університету Жирони в межах онлайн-лекції «Designing the Wow: gameful experiences for community engagement, belonging, and retention».
Олександра, яка є дослідницею ігрових технологій у медіа, засновницею Experi Studio та членкинею Всесвітньої організації досвіду (World Experience Organisation), розповіла про те, як ігрові технології та дизайн досвіду можуть трансформувати спільноти й підвищити залученість їх учасників.
У своїй лекції Олександра представила багатий досвід роботи з понад 20-ти онлайн- та офлайн-спільнотами – від 50 до 3000+ учасників. Серед них: молодіжні ініціативи, засновники малого та середнього бізнесу, жінки-підприємниці, волонтери, молоді науковці, представники культури та технологій, експерти зі сталого розвитку та інші.
Лекція охопила широке коло проблем, пов’язаних із розмежуванням геймифікації як використання ігрових механік та ігрових технологій – створення повноцінних ігор як окремого продукту.
Олександра детально розглянула різноманітні ігрові елементи, які можна використовувати в спільнотах – від простих бейджів, балів та рейтингів до складніших механік (таймери, лотереї, квести, соціальні мережі всередині спільноти, виклики та системи винагород). Важливою частиною лекції стало пояснення того, як працюють механіки, динаміки та естетика ігор, а також, як через правильні ігрові елементи створювати потрібний емоційний відгук учасників.
Олександра продемонструвала реальні проєкти, над якими працювала: гра «Game of Sustainable Thrones» для навчання сталому розвитку, геймифіковані майстер-майнди з ролями, геймифіковані консультації, квіз «Паспорт людини майбутнього», марафон свідомого бізнесу, медіатабір «Unicorn» з елементами геймифікації та інтерактивний контент для соціальних мереж. Кожен із цих проєктів засвідчив практичне застосування теоретичних знань про геймифікацію.
Лекторка зазначила, що «геймифікація та ігри – це не протилежність серйозності. Вони є протилежністю пасивності».
Гостьова лекція стала прикладом міжнародної академічної співпраці та обміну досвідом між українськими та іспанськими освітніми закладами. Вона продемонструвала високий рівень підготовки дослідників Київського університету імені Бориса Грінченка у сфері ігрових технологій та інноваційних підходів до роботи зі спільнотами.
Презентація практичних кейсів та системного підходу до геймифікації показала, що українські фахівці не лише володіють сучасними теоретичними знаннями, а й успішно застосовують їх на практиці, створюють інноваційні рішення для різних типів спільнот. Такі ініціативи сприяють зміцненню міжнародного іміджу українських університетів та відкривають нові можливості для академічної та професійної співпраці.
Дослідження Олександри Гондюл та практичне втілення його результатів доводять, що геймифікація та дизайн досвіду є потужними інструментами не лише для розваг, але й для вирішення серйозних завдань залучення, утримання та розвитку спільнот у будь-якій сфері – від освіти до бізнесу та соціальних ініціатив.



Профіль кафедри у Google Scholar

