В інституті журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка триває обговорення змін до освітньої програми та навчального плану підготовки бакалаврів журналістики. Робоча група вже провела зустрічі зі студентами і випускниками, які є практикуючими медійниками, слухали їхні побажання, зауваги щодо осучаснення освітньої програми, навчального плану підготовки майбутніх працівників ЗМІ, набуття нових фахових компетентностей та програмних результатів навчання.
Чергова дискусія у форматі круглого столу відбулася з представниками Ради роботодавців кафедри журналістики та нових медіа, а також тих мас-медіа, які готові взяти на роботу випускників грінченківського університету. В онлайн-конференції взяли участь: Марина Сингаївська, заступник генерального директора Українського національного інформаційного агентства «Укрінформ», заслужений журналіст України, Віталій Захаров, випусковий редактор розмовних студій на KYIV.LIVE, Таміла Домалевська, шеф-редактор ток-шоу телеканалу «Прямий», Юрій Жупанов, заступник шеф-редактора «5 каналу», Світлана Мялик, заступник головного редактора першого каналу Українського радіо, заслужений журналіст України, Наталія Слободян, лінійний продюсер телеканалу «Настоящее время», Олександра Орлова, журналістка телеканалу «Дом», Валерій Ясиновський, завідувач навчально-виробничої майстерні «Грінченко-інформ», заслужений журналіст України, Олеся Шуткевич, власкор всеукраїнської газети «День», Григорій Южда, завідувач навчальної лабораторії радіомовлення, заслужений журналіст України.
Гарант освітньої програми, завідувач кафедри журналістики та нових медіа Віталій Гандзюк розповів про особливості підготовки класичних журналістів в університеті Грінченка. Зауважив, що журналістська професія залишається нині однією із найпопулярніших, про що свідчать рейтинги вступної кампанії 2020 року. За кількістю поданих заяв вступників на спеціальність «Журналістика» Університет Грінченка посів 1 місце в Україні.
Учасникам круглого столу було презентовано зміни до освітньо-професійної програми 061.00.01 Журналістика, які, за словами гаранта ОП, зумовлені необхідністю узгодження зі Стандартом вищої освіти за спеціальністю 061 Журналістика для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, який було затверджено МОН у 2019 році, а також кількома чинниками, які виявилися в процесі реалізації навчального плану, розробки робочих програм навчальних дисциплін та проведення практичної підготовки впродовж кількох останніх років.
Під час дискусії прозвучали конструктивні пропозиції від роботодавців щодо оптимізації певних компонентів освітньо-професійної програми, доповнення до розділів «Програмні компетентності» та «Програмні результати навчання».
Марина Сингаївська наголосила на важливості опановувати новими знаннями, навичками, технологіями, висловила побажання задля поглиблення комунікаційних компетентностей увести до навчального плану дисципліну «Тренінг з професійної комунікації», а «Жанри журналістики» викладати студентам упродовж 8 семестрів, як один із спеціальних курсів у підготовці фахівця для медіасфери. Віталій Захаров схвально відгукнувся про ініціативу кафедри запровадити вивчення дисципліни «Журналістика кризових ситуацій», а також уведення для вибору студентами нової тематичної спеціалізації «Розслідувальна журналістика».
Наталія Слободян завважила, що значущим аспектом викладання більшості фахових курсів має стати іноземна мова, а також запропонувала збільшити кількість кредитів на вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням.
Практична орієнтованість освітнього процесу, за словами учасників форуму, є важливою складовою якісної підготовки майбутніх бакалаврів журналістики. Адже тільки теоретичних знань, які отримують студенти в аудиторіях замало, необхідно закріплювати їх у центрах компетенцій і на практиці у медіа-корпораціях, які використовують в своїй діяльності елементи конвергентності.
Робоча група, яка зараз працює над оновленням освітньої програми, врахує озвучені під час круглого столу слушні пропозиції та побажання.