24–25 травня 2023 року в межах Фестивалю науки – 2023, який проходив 11–25 травня в Київському університеті імені Бориса Грінченка (КУБГ) на Факультеті журналістики, відбулася ІІ Міжнародна науково-практична онлайн-конференція студентів, аспірантів, молодих учених та практиків «Креативні індустрії: сучасні тренди».
Пленарне засідання конференції вітальними словами відкрили: проф. Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи, голова Вченої ради КУБГ, докт. філол. наук; доц. Галина Горбенко, декан Факультету журналістики КУБГ, канд. пед. наук; голова правління Асоціації креативних індустрій України, офіційний представник в Україні Міжародного фестивалю креативності «Каннські Леви» Ірина Кузнєцова, ст. викл. кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Факультету журналістики КУБГ; проф. Ніко Дрок / Niko Drok, проф. медіа та громадянського суспільства Віндесхеймського університету прикладних наук (Нідерланди); доц. Леся Стеців, декан Факультету медіакомунікацій та підприємництва Української академії друкарства, канд. екон. наук.
Модерувала пленарне засідання проф. Вікторія Іващенко, заступник декана з наукової роботи, проф. кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики КУБГ, докт. філол. наук.
На пленарному засіданні доповіді виголосили: Марія Тумаркін / Maria Tumarkin, докт. філософії з історії культури, доц. із креативного письма кафедри культури та комунікації Факультету мистецтв Мельбурнського університету (Австралія); проф. Сільвія Еспіноза Мірабет / Sílvia Espinosa Mirabet, заступник декана Факультету туризму Університету Жирони, докт. аудіовізуальної комунікації та реклами (Іспанія) (доповідь підготовлено разом зі студенткою Університету Жирони Марією Франко / María Franco); проф. Олена Шевченко, проф. кафедри інформаційної діяльності та медіакомунікацій Національного університету «Одеська політехніка», докт. наук із соц. комунікацій; Марта Тимінська / Marta Tymińska, докт. філософії, доц. кафедри кіно та медіа Гданського університету (Польща); Міжнародний амбасадор із креативності в Україні Оксана Сєдашова, канд. пед. наук, доц. Бізнес-Школи КРОК; Дар’я Скирта, студентка Факультету журналістки КУБГ (доповідь підготовлено у співпраці з Владиславом Скрипченком, студентом Факультету журналістки КУБГ).
На секційних засіданнях учасники конференції обговорили: 1) сучасні тренди та перспективи розвитку креативних індустрій; 2) розвиток креативних індустрій у кризових ситуаціях; 3) інноваційні технології в креативних індустріях; 4) проблему освіти у сфері креативних індустрій; 5) креативні індустрії в соціально-гуманітарній сфері; 6) роль креативних індустрій у розвитку міста, регіону; 7) актуальні проблеми журналістики та нових медіа як креативних феноменів.
Модераторами секційних засідань були: доц. Маргарита Нетреба, доц. кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Факультету журналістики КУБГ, канд. наук із соц. комунікацій; Олександра Гондюл, викл. кафедри міжнародної журналістики Факультету журналістики КУБГ; доц. Ілля Афанасьєв, доц. кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Факультету журналістики КУБГ, канд. іст. наук; доц. Олена Росінська, доц. кафедри міжнародної журналістики Факультету журналістики КУБГ, канд. філол. наук; Дар’я Харамурза, ст. викл. кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Факультету журналістики КУБГ, докт. філософії з журналістики; доц. Лариса Масімова, завідувач кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики КУБГ, канд. наук із соц. комунікацій; доц. Інга Погребняк, завідувач кафедри журналістики та нових медіа Факультету журналістики КУБГ, канд. філол. наук.
На секційних засіданнях студенти, аспіранти та молоді вчені виголосили понад 60 доповідей.
25 травня було проведено 3 воркшопи: «Game Design in the Time of Crisis» (модератор – Марта Тимінська / Marta Tymińska, докт. філософії, доц. кафедри кіно та медіа Гданського університету, Польща); «Креатив, дизайн, комунікація» (модератор – доц. Маргарита Нетреба, доц. кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Факультету журналістики КУБГ, канд. наук із соц. комунікацій); «Соціальні комунікації та війна: актуальні тренди» (модератор – Євген Магда, канд. політ. наук, доц. кафедри видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»).
Продовжили роботу конференції 3 круглі столи за участі фахівців-практиків: «Рекламний та PR-креатив у промоції сучасних брендів» (модератори: доц. Маргарита Нетреба, доц. кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Факультету журналістики КУБГ, кандидат наук із соціальних комунікацій; проф. Леонід Новохатько, завідувач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Факультету журналістики КУБГ, докт. іст. наук, заслужений діяч науки і техніки України); «Фахові запити сучасної видавничої галузі у період воєнного стану» (модератор – Олена Осмоловська, доц. кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики КУБГ, канд. іст. наук); «Журналістика воєнного стану: креатив та суспільна відповідальність» (модератори: Ганна Безулік, доц. кафедри журналістики та нових медіа Факультету журналістики КУБГ, заслужений журналіст України; доц. Яна Фруктова, доц. кафедри журналістики та нових медіа Факультету журналістики КУБГ, канд. пед. наук).
Учасниками воркшопів та круглих столів, окрім викладачів і фахівців-практиків, було понад 90 студентів, аспірантів та молодих учених.
Креативні індустрії мають неймовірну силу перетворювати світ, змінювати наше сприйняття та впливати на майбутнє!
Запис пленарного засідання конференції