До Всесвітнього дня книги і авторського права вже традиційно в Університеті Грінченка збираються люди, які не лише люблять читати, а й із задоволенням розповідають про це іншим у форматі фанбуктрейлерів – рекламних роликів на улюблені книги, створених не професіоналами, а читачами. Цьогоріч Всеукраїнський фестиваль буктрейлерів і промороликів BookFashion проходив уже вп’яте і зумів об’єднати учасників з усієї України.
На конкурс було надіслати більше сотні робіт, над якими працювали цілими командами. Приємно, що майже усі учасники, які увійшли до шорт-листа фестивалю, приїхали на церемонію нагородження переможців, а організатори заходу – студенти і викладачі кафедри видавничої справи – змогли провести незабутнє свято. Цьогорічна географія учасників вражаюча: м. Київ і Київська обл., м. Луцьк і м. Володимир-Волинський (Волинська обл.), м. Львів, м. Трускавець і м. Сокаль (Львівська обл.), м. Івано-Франківськ, м. Теребовля (Тернопільська обл.), м. Ужгород і м. Виноградів (Закарпатська обл.), с. Крупець (Рівненська обл.), м. Вінниця, м. Тульчин та м. Калинівка (Вінницька обл.), м. Шпола (Черкаська обл.), м. Із’яслав і с. Чепелівка (Хмельницька обл.), м. Харків, м. Суми, м. Кривий Ріг та м. Дніпро, м. Каховка і м. Мелітополь (Запорізька обл.), м. Первомайськ (Миколаївська обл.), с. Часів Яр (Донецька обл.), м. Херсон, м. Одеса та інші. І навіть одна робота надійшла із-за кордону - Centrum Kształcenia AWANS (Приватний технікум у Польщі, місто Кельце), тому можна сказати, що фестиваль перетворюється із всеукраїнського на міжнародний. Учасники навчаються у загальноосвітніх та спеціалізованих школах, гімназіях і ліцеях, коледжах та університетах. З Київського університету імені Бориса Грінченка найактивнішими були студенти Інституту Журналістики та Інституту Філології, а також Університетського коледжу.
Цього року переможців нагороджували представники провідни українських видавництв, на чиї книги школярі та студенти знімали буктрейлери. Переможців номінації «розумна» книга (наукова та науково-популярна) нагородила директор Видавничого дому «Києво-Могилянська академія» Олена Судакова. За буктрейлери до ділової, бізнес-книги та нон-фікшн учасники фестивалю отримали призи від PR-менеджера видавництва «Наш Формат» Марини Захарчук, яка запросила учасників долучитися до розробки YouTube-каналу видавництва. Буктрейлери до твору зі шкільної програми відзначив дизайнер «Основ» Дмитро Денищик двома книгами видавництва із серії альтернативної класики. За трейлер до дитячої книги Осмоловська Олена, директор Видавничого центру «12», подарувала книги свого видавництва і пораділа, що навколо книжкової справи об'єднуються молоді креативні люди. Особливі відзнаки і подарунки були від Видавничого центру «Академія», яку презентувала Альона Бойко, а також від Київської спілки художників книги і видавництва «Жнець», які вручив їх очільник Ігор Женченко. Вже постійною стала співпраця організаторів фестивалю та Міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова». На книги авторів «Коронації» надійшло близько десяти буктрейлерів, які відзначила Тетяна Логуш і запросила усіх на «Молоду коронацію», що відбудеться незабаром. На урочистій церемонії панувала неймовірна атмосфера, яку створили самі ж студенти-організатори фестивалю, ведучі Ярослава Куліш та Євген Кротов, креативні учасники і шановані гості. Було продумано багато івентів, у які залучені усі, хто прийшов на свято 20 квітня 2019 у Київський університет імені Бориса Грінченка.
Гості заходу також із захопленням брали участь у квесті, що проходив перед церемонією. Учасники поділилися на 5 команд, кожна з яких отримала завдання та план-карту пересування локаціями і намагалася впоралась якнайшвидше. Всім дуже сподобалося виконувати вказівки координаторів квесту, а команда переможців навіть отримала подарунки на самій церемонії. Усі присутні могли сфотографуватися на фотозоні та виграти у багатьох розіграшах цікаві призи, які надали численні спонсори фестивалю.
Отже, фестиваль BookFashion перетворюється у клуб людей, які цікавляться новинками книгодруку українських видавництв, знімають рекламні ролики на твори їхніх авторів та заохочують інших читати і купувати книги.