СУСПІЛЬНЕ МОВЛЕННЯ – ГІДНА ПЕРСПЕКТИВА ДЛЯ МАЙБУТНІХ ЖУРНАЛІСТІВ

Унікальним практикоорієнтованим складником освітньо-професійної програми «Журналістика» (редакція 2023 р.) другого (магістерського) рівня вищої освіти є інтегрована навчальна програма (ІНП) «СУСПІЛЬНЕ МОВЛЕННЯ В СУЧАСНОМУ МЕДІАПРОСТОРІ». Ця навчальна програма є стрижнем інтегрованої практикоорієнтованої компоненти (ІПОК), що закладена в основу та реалізується в новій редакції ОП «Журналістика» 2023 року.

Унікальність її в тому, що ІНП створена у співпраці Київського столичного університету імені Бориса Грінченка та АТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» за ініціативою члена правління АТ «НСТУ» Дмитра КОЗЛОВА та доктора філософії з журналістики (PhD), доцента кафедри журналістики та нових медіа Факультету журналістики Університету Грінченка Світлани ПЕТРЕНКО та передбачає проведення 100% практичних занять на базі АТ «НСТУ», в атмосфері, наближеній до медіавиробництва.

Це стало можливим завдяки тому, що місія, візія, цінності АТ «НСТУ» (далі – Суспільне, Суспільний мовник) є суголосними з місією Університету Грінченка – «Служити людині, громаді, суспільству» – та суспільною місією журналістики, визначеною словами науковця: «У журналістики немає іншої місії в суспільстві, ніж служити своєму народові через його правдиве інформування, захищаючи тим самим інтереси людей, їхні традиції, спосіб життя, їхню культуру» (В. Різун).

Відповідно, поживним грунтом цієї співпраці стала усвідомлена єдність мети Університету Грінченка та Суспільного мовника України – підготовка конкурентоспроможних, соціальновідповідальних, ціннісно орієнтованих, правдоцентричних, креативних фахівців журналістики та медіавиробництва. Це особливо важливим є в час загострення інформаційних, смислових і психологічних воєн, що ведуться в умовах повномасштабної воєнної агресії, криз і непередбачуваних ситуацій, як у вітчизняному, так і глобальному медіапросторі.

Враховано і той факт, що стратегія Суспільного спрямована на розвиток потужної регіональної мережі філій за стандартами вільної демократичної журналістики. На них покладаються функції інформування з місць, а, відповідно, Суспільний мовник перебуває в активному розвитку та потребує професійних кадрів. У той же час Університет Грінченка, а саме його Факультет журналістики, щорічно випускає близько ста дипломованих журналістів, значна кількість яких потребує працевлаштування за фахом.

Тож розробка та реалізація інтегрованої навчальної програми «Суспільне мовлення в сучасному медіапросторі» стала першим етапом впровадження в освітній процес інтегрованої практикоорієнтованої компоненти (ІПОК), закладеної в основу нової редакції ОП «Журналістика» (2023 р.) другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Інтегрована навчальна програма «Суспільне мовлення в сучасному медіапросторі» складається з трьох навчальних блоків, два з яких – «Суспільне мовлення: теорія та практика» та «Суспільне мовлення та цифрові медіа: розвиток, тренди та перспективи» – викладаються у І семестрі, а третій – «Економіка й управління суспільного мовлення: моделі фінансування, стійкість та суспільна цінність» – у ІІ семестрі І курсу магістратури.

Цей навчальний курс реалізується у колаборації з Академією Суспільного, за безпосередньої участі її очільниці Ярослави КАМІНСЬКОЇ. До практичної реалізації інтегрованої навчальної програми залучені члени правління та Наглядової ради Суспільного, а також провідні медіафахівці різних напрямків журналістської діяльності. Програмою передбачено проведення повного циклу практичних занять на базі АТ «НСТУ».

Особливістю інтегрованої навчальної програми «Суспільне мовлення в сучасному медіапросторі» є ще й те, що можливість прослухати магістерський курс в якості вільних слухачів у позанавчальний час отримали першокурсники та другокурсники бакалаврату спеціалізацій «міжнародна журналістика» та «журналістика», які пройшли мотиваційний відбір. Це дозволило здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ознайомитися з місцем, роллю та діяльністю Суспільного мовника України в сучасному вітчизняному та зарубіжному інфопросторі, глибше проникнути в особливості суспільного мовлення, дізнатися історію його створення у світі й Україні, ознайомитися з платформами та проєктами Суспільного, а також відкрити для себе Суспільне як потенційну базу передбачених освітнім процесом практик, а в перспективі – місця можливого працевлаштування. Також це сприяло підвищенню рівня мотивації у подальшому спрямуванні професійної реалізації здобувачів журналістської освіти в царині суспільного мовлення.

Релізи про співпрацю на сайті Суспільного мовлення:

https://corp.suspilne.media/newsdetails/8723

https://corp.suspilne.media/newsdetails/8755

https://corp.suspilne.media/newsdetails/9024

Факультет у соціальних мережах